گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، کارگاه آموزشی «مدیریت ریسک در آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون» را 6 شهریور‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

هدف اصلی مدیریت ریسک، بهینه‌سازی ریسک‌ها و فرصت‌های تعیین شده توسط آزمایشگاه‌ها با به‌کارگیری استراتژی مناسب است. استاندارد ISO/IEC 17025:2017 آزمایشگاه را ملزم می‌سازد که اقداماتی را جهت پرداختن به ریسک‌ها و فرصت‌ها طرح‌ریزی و اجرا نماید. پرداختن به ریسک‌ها‌ و فرصت‌ها مبنایی برای افزایش اثربخشی سیستم مدیریت، دستیابی به نتایج بهبود یافته و پیشگیری از اثرات منفی است. فرآیند مدیریت ریسک ISO/IEC 17025 باید یک تلاش تیمی در نظر گرفته شود که شامل مدیریت، کارکنان با کیفیت و کارکنان فنی است. در این مرحله باید تمامی مشکلات و فرصت های بالقوه ای که می تواند از فعالیت های آزمایشگاهی به وجود آید فهرست شود.

 

 

اهداف مربوط به مدیریت ریسک در آزمایشگاه در استاندارد به صورت مواردی از قبیل:

1) ایجاد اطمینان در مورد اینکه به نتیجه مورد نظر سیستم مدیریت کیفیت می‌توان دست یافت

2) افزایش فرصت‌ها برای رسیدن به اهداف و مقاصد آزمایشگاه 

3)پیشگیری، یا کاهش اثرات نامطلوب و شکست بالقوه در فعالیت‌های آزمایشگاهی 

4) دستیابی به بهبود

ذکر شده است.

 

با هدف آشنایی کارشناسان و مدیران آزمایشگاه‌ها با اهمیت و ضرورت مدیریت ریسک در آزمایشگاه،گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو کارگاه آموزشی «مدیریت ریسک در آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون» را روز سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

از سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به خطوط راهنما در مدیریت ریسک، تکنیک های ارزیابی ریسک، بررسی ریسک های آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون شامل ریسک های مرتبط با بی طرفی، ریسک های مرتبط با بیانیه های انطباق، ریسک های مرتبط با کار نامنطبق، شناسایی ریسک ها و فرصت های آزمایشگاه، ریسک های مرتبط با بهبود، ریسک های مرتبط با اقدام اصلاحی و ریسک های مرتبط با جلسه بازنگری مدیریت اشاره کرد.

 

 

مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های اندازه‌گیری و تعیین مشخصات مواد و محصولات، مخاطبین این دوره آموزشی هستند و هزینه ثبت نام در دوره با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری نانو مبلغ ۸۵۰,۰۰۰ تومان (یک هشتصد و پنجاه هزار تومان) در نظر گرفته شده که مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای استفاده از حمایت آموزشی و حضور در دوره‌های آموزشی می‌توانند مشخصات کارگاه آموزشی و فهرست افراد متقاضی شرکت در کارگاه را در قالب نامه رسمی از طریق بخش درخواست حمایت (کارتابل آزمایشگاه)، به شبکه ارسال نموده و تا سقف حمایت مصوب شبکه از اعتبار آموزشی مصوب بهره‌مند گردند.

 

شایان ذکر است ثبت نام در این کارگاه آموزشی از روز یکشنبه 28 مردادماه ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت کارگاه، ادامه خواهد داشت.
علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به آدرسhttps://eseminar.tv/wb142967 مراجعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 66120378-021 (خانم امینی) تماس بگیرند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code