محققان و پژوهشگران به منظور آنالیز حرارتی و بررسی رفتار مواد مختلف در هنگام مواجه با تغییرات دمایی، بیشتر از روش آنالیز گرماسنج روبشی تفاضلی استفاده میکنند .

توسعه و تولید محصولات دارویی کاری چالش برانگیز و دشوار است که فن آوران دارویی در حوزه های مختلف را درگیر می کند. توسعه و ساخت فرآورده های دارویی، فرآیندی پیچیده است. فرمولاسیون های دارو که به عنوان یک دوز کامل تعریف می شوند و مواد فعال دارویی هستند برای استفاده انسانی یادامپزشکی درنظر گرفته شده است. ماده فعال یا ترکیبی از مواد فعال دارویی برای تسهیل فعالیت دارویی یا استفاده در تشخیص پزشکی، درمان و یا پیشگیری از بیماری طراحی شده اند . علاوه بر مواد فعال دارویی، محصولات دارویی، حاوی مواد کمکی به نام اکسپینت هستند که باعث افزایش پایداری و فراهمی زیستی داروی تولید شده می شوند. اکسپینت همچنین ممکن است مزه ها یا بوهای ناخوشایند را در مواد فعال دارویی بپوشاند یا ظاهری زیباتر به دارو بدهد.

 

جابجایی مناسب مواد کمکی، ازاستفراغ و حالت تهوع جلوگیری می کند و تهیه محصولات دارویی که در برابر مایعات معده مقاوم هستند را امکا نپذیر می سازد. بیشتر فرآورده های دارویی در شکل های جامد مانند قر ص های کلاسیک (پوشش دار یا بدون پوشش)، قرص هایی با اثر طولانی مدت (رهش کنترل شده)، کپسول های حاوی پودر یا گرانول بارهش طولانی مدت یا شیاف ها در بازار دارویی موجود هستند.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code