آزمایشگاه بهشت آیین در راستای افزایش آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم و دانش مخاطبین، کارگاه تخمین عدم قطعیت در اندازه‌گیری به روشGUM را خرداد‌ماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آزمایشگاه بهشت آیین با هدف ارتقای آگاهی دانشجویان و افزایش توانمندی کارشناسان آزمایشگاهی کارگاه تخمین عدم قطعیت در اندازه‌گیری به روشGUM  را خرداد‌ماه جاری به صورت آنلاین و همراه با صدور گواهینامه مورد تایید سازمان غذا، دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌کند.

 

عدم قطعیت به معنی تردید در خصوص اعتبار نتیجه است. عدم قطعیت اندازه‌گیری اطلاعاتی درباره کیفیت اندازه‌گیری ارائه می دهد در واقع عدم‌قطعیت اندازه‌گیری تردیدی است که همواره در مورد نتیجه یک اندازه‌گیری وجود دارد.

 

بیان نتیجه اندازه‌گیری بدون بیان عدم ‌قطعیت اندازه‌گیری تخمین زده شده، ناقص و یا حتی بدون معنی است بر همین اساس آزمایشگاه بهشت آیین کارگاه تخمین عدم قطعیت در اندازه‌گیری به روشGUM  را خرداد‌ماه جاری برگزار میکند.

 

 

از مهم‌ترین اهداف این کارگاه می‌توان به تعریف و مفهوم عدم قطعیت اندازه‌گیری، جایگاه عدم قطعیت در استاندارد 17025، تعاریف آماری، انواع خطاهای اندازه‌گیری و منابع خطا، آزمون گرابز، آزمون دیکسون، توابع توزیع، نمودار ایشیکاوا یا استخوان ماهی، انواع عدم قطعیت، نحوه محاسبه عدم قطعیت استاندارد و بسط‌یافته و استفاده از اطلاعات گواهی‌های کالیبراسیون در ارزیابی عدم قطعیت اشاره کرد.

 

آزمایشگاه بهشت آیین از اعضا توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و دارای گواهینامه 17025 از مرکز تایید صلاحیت ایران و مجوز آموزش از سازمان غذا و دارو است.

 

 

آزمایشگاه بهشت آیین همچنین همکار موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، آزمایشگاه آکرودیته همکار معاونت غذا و داروی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معتمد مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و همکار سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به وبسایتwww.maba.ir  مراجعه و یا با شماره‌های 86018760 021 و 86018864 021 تماس حاصل کنند و یا از طریق واتساپ با شماره  09353051764 و با آدرس الکترونیکی  info@maba.irبا این مجموعه در ارتباط باشند.

 

شایان ذکر است آزمایشگاه بهشت آیین در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code