مجموعه سانا پژوهش گستر (سنس) در استان آذربایجان شرقی، از مجموعه‌های آزمایشگاهی توانمند در حوزه تولید، تست و کیفیت سنجی تجهیزات اعلام و اطفا حریق است که خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به منظور هم‌افزایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی استانی، شبکه سفرهایی را به صورت مستمر به استان‌های کشور دارد و ضمن بازدید از مراکز آزمایشگاهی استان، حمایت‌، تسهیلات و خدمات شبکه به مدیران آزمایشگاه‌ها، نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های آن استان معرفی می‌شود.

 

مهندس نسب دبیر و مهندس محمدی رفاه کارشناس حمایت‌ها و خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف حمایت شبکه آزمایشگاهی از مجموعه‌های دانشگاهی و فناور و همچنین به ‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به استان آذربایجان شرقی سفری داشتند و برخی از آزمایشگاه‌های این استان را مورد بازدید قرار دادند. طی یکی از این بازدید‌ها شرکت «فناوری سانا پژوهش گستر» و ظرفیت‌های آزمایشگاهی آن معرفی و زمینه ارائه گسترده این توانمندی‌ها بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فراهم شد.

 

یوسف ناصری مدیر عامل شرکت فناوری سانا پژوهش گستر با اشاره به فعالیت این مجموعه تحقیقاتی و فناور گفت: سانا پژوهش گستر از سال 1388 تحت برند SENSبا تولید سسیستم های اعلام حریق فعالیت دارد و در قالب یک شرکت دانش‌بنیان، با هدف تولید علم و فناری در حوزه سیستم های اعلام حریق در کشور فعال است.

 

این فعال فناور ادامه داد: مجموعه ی ما شامل بخش ها و زیر مجموعه های مختلفی است که به طور مستقل و هم راستا با هم در جهت پیشبرد اهداف شرکت و برآورده کردن نیازهای مشتریان مشغول به کار هستند.

 

وی با بیان این‌که واحد تحقیق و توسعه، پاسخگوی نیاز های طراحی و تحقیقاتی شرکت در زمینه سیستم های اعلام حریق است، افزود: واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه به عنوان قلب تپنده و ناظر مجموعه، مسئولیت اجرای خطی مشی اصلی شرکت یعنی تولید و ارائه محصولات با کیفیت بالا مطابق با استاندارد های بین المللی و انتظارات مشتریان را بر عهده دارد.

 

ارائه خدمات متنوع آزمایشگاهی در حوزه سامانه‌های اعلام حریق

ناصری، با اشاره به آزمایشگاه این مجموعه به عنوان اولین آزمایشگاه سیستم‌های اعلام حریق در کشور گفت: این آزمایشگاه، فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد. در حقیقت بعد از اقدام برای دریافت استاندارد برای محصولات خود با توجه به عدم وجود آزمایشگاه مرجع در کشور در زمینه سیستم‌های اعلام حریق، امکان تست سیستم‌های اعلام حریق توسط اداره استاندارد وجود نداشت. تلاش کردیم با راه اندازی اولین آزمایشگاه سیستم های اعلام حریق و به عنوان همکار اداره استاندارد شرایط دریافت استاندارد و تولید با کیفیت برای این نوع از محصولات در کشور تسهیل شود.

 

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در مجموعه سانا پژوهش گستر عنوان کرد: در حال حاضر 50 نفر به طور مستقیم و در داخل شرکت مشغول به کار هستند و بیش از 300 نفر خارج از این مجموعه فعالیت دارند.

 

مدیر شرکت سانا پژوهش گستر، با بیان این‌که آزمایشگاه شرکت مجهز به تجهیزات تست سیستم های اعلام حریق مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی است، ادامه داد: تجهیزاتی مانند تونل دود و میز لرزش که با طراحی و مهندسی تیم تحقیق و توسعه شرکت و با استفاده از بهترین قطعات خارجی ساخته شده‌اند، جزو مهم‌ترین ابزارهای این آزمایشگاه به شمار می‌روند.

 

ناصری، در ادامه افزود: یکی دیگر از تجهیزات مهم این آزمایشگاه تجهیزات مریوط به تست آشکارسازهای گاز مونوکسید کربن و متان است که با توجه به اهمیت این آشکارسازها در حفظ جان مصرف‌کنندگان، این تجهیزات با بالاترین دقت و بهترین فناوری ساخته شده‌اند. اتاق آتش آزمایشگاه نیز به عنوان بخش اصلی آزمایشگاه با استفاده از فناوری تشخیص دود و تست آشکارساز ها در شرایط واقعی آتش، به کار برده می شود.

 

وی، با اشاره به گستردگی تعداد آزمون‌ها و خدمات آزمایشگاهی این مجموعه افزود: به طور جامع می‌توان این خدمات را در دسته‌بندی استاندارد بین المللی سری EN 54 و استانداردهای ملی سری INSO 18687 قرار داد.

 

ناصری، در معرفی برخی از آزمون‌های قابل انجام در این مجموعه آزمایشگاهی بیان کرد: در حال حاضر در آزمایشگاه سانا پژوهش گستر آزمایشاتی همچون عملکرد آشکار ساز های حرارتی و دودی، عملکرد و ایمنی مرکز کنترل اعلام حریق، عملکرد آژیرهای اعلام حریق، عملکرد و زمان هشدار آشکار ساز های مونوکسید کربن و گاز متان، آزمون های خورندگی و تاثیرات دما و رطوبت و ... قابل انجام هستند.

 

این فعال حوزه دانش‌بنیان، با اشاره به آمادگی ارائه خدمات هم در حوزه آزمون و هم در حوزه ساخت تجهیزات به کلیه پژوهشگران و محققین دانشگاهی گفت: شرکت ما تنها مجموعه دانش بنیان فناور در زمینه سیستم های اعلام حریق در کشور است؛ لذا با بهره گیری از متخصصین دانشگاهی با تحصیلات دکترا ، کارشناسی ارشد و کارشناسی و ارتباط مناسب با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، بستر مناسب برای پژوهش و تحقیق را فراهم کرده است.

 

مدیر مجموعه دانش‌بنیان و آزمایشگاهی ساناپژوهش، با اشاره به عضویت این مجموعه از سال 1402 در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: تلاش کردیم همواره ارتباط مستمر جهت بهبود آزمایشگاه با شبکه آزمایشگاهی، خدمات با کیفیت مطلوب به محققان و فناوران ارائه شود.

 

ناصری تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی شبکه آزمایشگاهی حمایت از آزمایشگاه‌ها برای ایجاد رقابتی سالم و سازنده و بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاهی و افزایش توانمندی علمی آنهاست لذا عضویت در این شبکه باعث ارتقا فعالیت های آزمایشگاهی و همچنین ارائه خدمات بهتر به مشتری می شود.

 

شرکت فناوری سانا پژوهش گستر در استان آذربایجان شرقی استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code