مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق، کارگاه کشت بافت و سلول گیاهی را 18 و 19 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌کند.

کشت بافت یک روش مهندسی ژنتیک است که از طریق آن یک سلول یا بافت از یکی از اندام های گیاهی را جدا کرده و درون بستر مناسب و محیط کشت قرار می دهند تا در اثر تغذیه و رشد آن از مواد غذایی موجود در محیط کشت یک گیاه کامل حاصل آید.

 

این روش فناورانه در پژوهش‌های مختلف در حوزه کشت و ازدیاد گیاهان، حفظ گونه‌های گیاهی در حال انقراض و تولید فرآورده‌های فناورانه گیاهی کاربردهای زیادی دارد.

 

کارگاه کشت بافت و سلول گیاهی برگزار می‌شود

 

یکی از کاربردهای مهمی که باعث می‌ شود تکنیک کشت بافت مورد استفاده قرار گیرد ، تکثیر و ازدیاد گونه‌ های در حال انتقراض و مقاوم است. بر همین اساس، دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق، کارگاه آموزشی کشت بافت و سلول گیاهی را با هدف ارتقای دانش و توانمندی دانشگاهیان، پژوهشگران، فعالان فناور و علاقمندان این حوزه برگزار می‌کند.

 

شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی با سرفصل‌هایی چون آزمایشگاه کشت بافت، ادوات و تجهیزات، تهیه ساخت استوک و محیط کشت درون شیشه ای، ضدعفونی کردن نمونه های گیاهی، تهیه ریزنمونه، ساقه زایی درون شیشه ای، ریشه زایی درون شیشه ای، کشت کالوس، کشت سوسپانسیون سلولی و سازگاری آشنا می‌شوند.

 

کارگاه آموزشی کشت بافت و سلول گیاهی، 18 و 19 بهمن سال جاری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند حداکثر تا 15 بهمن ماه سال جاری، از طریق لینک ثبت نام به آدرس otc.pnu.ac.ir یا شماره‌های  02188843032 و 02177318581 (داخلی 172) اقدام کنند.

 

کلمات کلیدی : کارگاه آموزشی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,آموزش

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code