پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با همکاری انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران، دوره آموزشی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، اهمیت و کاربردهای گسترده و روز افزون کروماتوگرافی بر متخصصان، فعالان آزمایشگاهی و سایر فعالان حوزه آزمایش و پژوهش پوشیده نیست. کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا دستگاهی پرکاربرد و حساس است که در زمینه انجام آزمون‌های این حوزه کاربرد وسیع و گسترده‌ای دارد.

 

این روش  برای جداسازی و شناسایی ترکیبات موجود در یک مخلوط با استفاده از فاز متحرک مایع و فاز ساکن جامد در آزمایشات و پژوهش‌های گوناگون، کاربردهای گسترده‌ای دارد. نحوه کار با دستگاه، کاربردهای آن، تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات در صورت لزوم، از مواردی به شمار می‌رود که نیاز است تا کاربران دستگاه‌ها، پژوهشگران و سایر فعالان حوزه آزمایش و پژوهش به خوبی نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشند.

 

دوره آموزشی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا برگزار می‌شود

 

بر اساس همین ضرورت، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران دوره آموزشی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) را 9 اسفندماه سال جاری برگزار می‌کنند.

 

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی ضمن آشنایی با اصول کلی و مفاهیم اولیه کروماتوگرافی، تمامی قسمت‌های تشکیل دهنده دستگاه و نحوه عملکرد آن را فرامی‌گیرند.

 

از دیگر سرفصل‌های مهم این دوره آموزشی همچنین می‌توان به آموزش و معرفی نرم افزار های آنلاین و آفلاین دستگاه، کار عملی تزریق نمونه و تحلیل کروماتوگرام‌ها، نحوه عملی محاسبه غلظت گزارش شده، توصیف کاربردهای دستگاه کروماتوگرافی، تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد. شرکت کنندگان ضمن آشنایی با قطعات داخلی دستگاه HPLC، نحوه تعویض قطعات را خواهند آموخت.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با شماره تلفن 02144787060 و یا صندوق الکترونیکی infoipsts@gmail.com  تماس حاصل کنند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,آزمایشگاه,دوره آموزشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code