صفحه اصلی

موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی 3 کارگاه آموزشی را با هدف ارتقای توانمندی‌های آزمایشگاهی و فناورانه به صورت مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با هدف ارتقای دانش فنی پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان صنعت، فناوری و فعالان حوزه آزمایشگاهی، کارگاه‌های آموزشی در حوزه مواد غذایی و نانوفناوری را برگزار می‌کند.

 

ارتقای توانمندی در حوزه کشت زغفران

نخستین کارگاه از سلسله دوره‌های آموزشی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با محوریت «آشنایی با کشت گلخانه‌ای زعفران» برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی که بیستم دی ماه ‌جاری از ساعت 9 تا 13 برگزار خواهد شد، مخاطبان با اهمیت و مقایسه روش‌های تولید زعفران، اقتصاد زعفران، آئروپونیک و هیدروپونیک، کاشت طبقاتی و گلخانه‌ای زعفران، پیشینه تاریخی، امکانات و تجهیزات کشت و تولید این محصول راهبردی آشنا می‌شوند.

 

آشنایی با کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

در میان روش‌ها و تکنیک‌های آزمایشگاهی که برای جداسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا که به اختصار HPLC نامیده می‌شود، جزو کارآمدترین و پراستفاده‌ترین روش‌های آزمایشگاهی به شمار می‌رود. بر همین اساس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی کارگاه 3 ساعته آموزش مجازی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا را در تاریخ چهارم بهمن‌ماه سال جاری از ساعت 10 الی 13 برگزار می‌کند.

 

در این کارگاه آموزشی، شرکت‌کنندگان با محورهایی چون مبانی کروماتوگرافی و تاریخچه آن آشنا خواهند شد. همچنین ضمن معرفی کروماتوگرافی و انواع روش‌های آن، آنالیز کمی و کیفی و کاربردهای کروماتوگرافی مایع ارائه می‌شود و کاربران به صورت عملی با اجزای گوناگون دستگاه، نحوه کار با دستگاه و چگونگی ارائه نتایج، مراقبت و نگهداری از دستگاه و بررسی مشکلات عملی حین کار آشنا خواهند شد.

 

آشنایی با کاربرد تجهیزات نانوفناوری در حوزه غذا

سومین کارگاه آموزشی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی پانزدهم بهمن‌ماه 1399 برگزار می‌شود، مخاطبان که عمدتاً از دانشجویان، پژوهشگران، کارشناسان و تکنسین‌های شاغل در واحدهای آزمایشگاهی، فناور و صنعتی مرتبط هستند، در این کارگاه با کاربرد تجهیزات فناوری نانو در تولید و شناسایی مواد غذایی آشنا خواهند شد. همچنین در این کارگاه آموزشی 3 ساعته که از ساعت 9 تا 13 برگزار می‌شود، روش‌های سنجش اندازه ذرات به روش DLS، اندازه گیری بار سطحی، دستگاه گرماسنجی افتراقی، توراکس و صوت به مخاطبان آموزش داده خواهد شد.

 

تخفیف 15 درصدی برای حضور در تمامی دوره‌ها

گفتنی است، هزینه شرکت در هریک از این دوره‌های آموزشی، 2میلیون ریال است که علاقمندان در صورت ثبت نام هر سه دوره از تخفیف 15درصدی برخوردار می‌شوند. علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره 35425364-051 تماس حاصل کنند.