صفحه اصلی

فناوری میکروفلوئیدیک یکی از حوزه‌های پرکاربرد در دانش پزشکی است و بر همین اساس، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشگران و علاقمندان را با این حوزه آشنا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران کارگاه آموزشی دو روزه میکروفلوئیدیک را با هدف ارتقای توانمندی پژوهشگران، دانشگاهیان و آشنایی علاقمندان با این حوزه برگزار می‌کند.

 

میکروفلوئیدیک یا ریزسیال شناسی دانشی روزآمد و پیشرفته است که به شناخت و بررسی رفتار سیال یا سیالات در مقیاس میکرومتری کمک می‌کند. دستاوردهای این دانش در حوزه‌های مختلفی چون جداسازی ذرات زیستی از جمله سلول های سرطانی و گلبول های خونی و نیز تولید داروها، ساخت چیپ‌های تشخیصی و سایر کاربردهای پزشکی، درمانی و فناورانه است.

 

در این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با میکروفلوئیدیک و قوانین فیزیک حاکم بر آن، از کاربردهای خاص و منحصر به‌فرد میکروفلوئیدیک مطلع می‌شوند.

 

 

شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی میکروفلوئیدیک، ضمن فراگیری طراحی و شبیه سازی با نرم افزار COMSOL، راه و روش ساخت قالب چیپ توسط فرایند لیتوگرافی، ساخت چیپ PDMS و تست عملکرد چیپ را می‌آموزند.

 

کارگاه 2 روزه آشنایی با میکروفلوئیدیک 19 و 20 آبان ماه سال جاری در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود و در انتهای دوره به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه اعطا خواهد شد.

 

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت نام می‌توانند با شماره 86703022 021 تماس حاصل کنند.