صفحه اصلی

هسته پژوهشی علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد کارگاه آموزشی تحلیل نرم افزاری XRD را در شهریورماه سال جاری برگزار می‌کند

تحلیل یافته‌ها و نتایج آنالیزهای دستگاهی یکی از موارد حساس و دارای اهمیت است که به کمک نرم‌افزارهای روزآمد و دقیق، انجام آن تسهیل شده و سرعت یافته است.

 

نرم افزار X`pert High Score Plus یکی از نرم‌افزارهای پیشرفته و کارآمدی به شمار می‌رود که در تجزیه و تحلیل یافته‌ها و نتایج دستگاه پراش پرتو ایکس (XRD) اهمیت بسیار بالایی دارد. بر همین اساس فراگیری کار با این نرم افزار برای کاربران دستگاه، متخصصین و پژوهشگران این حوزه از اهمیت ویژه ای دارد.

 

بر همین اساس، هسته پژوهشی علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 23 شهریور ماه جاری، کارگاه آموزشی نرم افزار X`pert High Score Plus را به صورت مجازی برگزار می کند.

 

 

آزمایشگاه هسته پژوهشی علوم و فناوری نانو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرده است و خدمات و تجهیزات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌کند.

 

در شروع فعالیت، محوریت اصلی این مجموعه آزمایشگاهی، در اختیار قرار دادن امکانات پژوهشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. با گسترش آزمایشگاه و خریداری دستگاه های جدید، در حال حاضر آزمایشگاه به دانشجویان سراسر کشور به ویژه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد خدماتی همچون طیف سنجی فوتولومینسانس، مرئی-فرابنفش و همچنین خدمات متنوع آماده سازی نمونه را ارائه می کند.

 

علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند به پایگاه اینترنتی هسته پژوهشی علوم و فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد به نشانی nrc.um.ac.ir مراجعه و یا با شماره 05138804106 تماس بگیرند.