صفحه اصلی

شرکت آزمونه فولاد با همراهی انجمن صنفی آزمایشگاه‌های آکرودیته استان اصفهان، کارگاه عمومی مبانی اندازه‌شناسی و کالیبراسیون را ویژه اعضای شبکه آزمایشگاهی و سایر علاقمندان برگزار می‌کند.

دقت و منطبق بودن بر میزان‌های استاندارد یکی از ضرورت‌های حیاتی برای تجهیزات آزمایشگاهی است که نتایج آزمایش‌ها را قابل اعتنا و کارآمد می‌کند. کالیبراسیون، به عنوان عملی که معیارها و اندازه‌های کیفی و کمی تجهیزات را منطبق بر استانداردها تنظیم می‌کند، یک بخش تخصصی از کار آزمایشگاهی به شمار می‌رود.

 

آشنایی کارشناسان و متخصصان آزمایشگاهی با اهمیت و چگونگی کالیبراسیون، یکی از اولویت‌هایی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مورد توجه و حمایت قرار داده و از ارتقای دانش، تجربیات و توانمندی آزمایشگاه‌ها در این حوزه حمایت می‌کند. آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز با هدف ارتقای دانش و توانمندی کاربران آزمایشگاه‌ها، به صورت دوره‌ای، کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی اندازه‌شناسی و کالیبراسیون را برای کارشناسان، محققان، کاربران تجهیزات و سایر علاقمندان برگزار می‌کنند.

 

بر همین اساس، شرکت آزمونه فولاد که در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی و آموزشی در حوزه ژئوتکنیک، بازرسی، خوردگی و آموزش فعالیت دارد، زمینه را برای آشنایی علاقمندان با مبانی اندازه‌شناسی و کالیبراسیون فراهم کرده است.

 

 

در این کارگاه آموزشی 8ساعته که 26 آبان‌ماه و 3 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، علاقمندان با محورها و سرفصل‌هایی چون مبانی و مفاهیم پایه اندازه‌شناسی، رویکردهای خطا و عدم قطعیت در اندازه‌گیری، کالیبراسیون و تصدیق اندازه شناختی، قابلیت ردیابی و سیستم اندازه‌گیری ملی آشنا خواهند شد.

 

علاقمندان برای شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند با تلفن 03136819098 تماس حاصل کنند.