نشست رابطین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به میزبانی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این برنامه که چهارشنبه دهم مهرماه جاری در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، رابطین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از سراسر کشور حضور داشتند. 

 

در این برنامه، دکتر علی نیکبخت، مدیرکل امور آزمایشگاه‌ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی حضور داریم، تحریم‌های تحمیل شده به ایران را فرصتی برای رشد و توسعه کشور دانست.

 

دکتر علی نیکبخت در نشست شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی

 

دکتر نیکبخت، با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید علم جهان، شبکه سازی و کار گروهی در آزمایشگاه های کشور را از مهمترین ابزارهای توسعه دانش و همچنین تولید محصولات دانش بنیان ذکر کرد.

 

سپس، دکتر محسن خواجه زاده، مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، به معرفی سامانه یکپارچه خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرداخت و از برنامه این دانشگاه برای ارایه خدمات آزمایشگاهی گسترده به صنعت و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

 

دکتر رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، نیز در این برنامه، ضمن بیان اینکه در سال 97، بیش از دو میلیون و دویست هزار خدمت آزمایشگاهی به پژوهشگران و صنعت کشور ارایه شده است، گفت: «با توجه به سابقه 15 ساله شبکه آزمایشگاهی، 10 سال فعالیت شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو و پنج سال شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، حضور رابطین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی از همه استان ها و از بیش از 60 شهر سراسر کشور، نشانه بزرگ شدن شبکه آزمایشگاهی است و از طرفی، انتظارات از این شبکه نیز بالا رفته و وظیفه ما را نیز سخت تر کرده است».

 

دکتر اسدی فرد، ارایه محصولات با فناوری بالا و قمیت رقابتی را از الزامات جهانی شدن و ورود به بازارهای جهانی دانست و افزود: «در حال حاضر، جوانان تحصیل کرده خوبی داریم، اما زیرساخت‌های پژوهش در کشور باید تقویت شود و دسترسی به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت، بیش از پیش، تسهیل گردد».

 

رضا اسدی فرد در نشست مدیر شبکه آزمایشگاهی

 

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اهمیت رابطین در شکل‌گیری ارتباطات و تقویت ساختار شبکه آزمایشگاهی، گفت: «سرمایه اصلی شبکه آزمایشگاهی، منابع انسانی آن است نه تجهیزات آزمایشگاهی؛ آزمایشگاه‌هایی با سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در کشور ایجاد شده است که به دلیل نداشتن کارشناس ماهر و متعهد، نفعی به کشور نمی‌رسانند. البته این مسأله فقط در کشور ما نیست و سایر کشورها نیز با مسأله سرمایه‌گذاری و بهینه‌سازی سیستم‌های خدمات آزمایشگاهی، مواجه هستند.»

 

در نشست رابطین مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از 16 رابط برتر و 24 کارشناس منتخب آزمایشگاه‌های کشور بر اساس عملکرد سال 97 این مراکز، تقدیر شد.

 

تقدیر از رابطین و کارشناسان شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی

 

در بخش دوم این برنامه، حاضرین در نشست، از توانمندی‌ها و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند.

 

بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

شبکه آزمایشگاهی LabsNet فهرست رابطین برگزیده مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در سال 97

 

شبکه آزمایشگاهی LabsNet فهرست کارشناسان برگزیده مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در سال 97

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code