پیشینه فعالیت شرکت دقت آزمون بسپار در کنترل کیفیت واحدهای تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن و پلی پروپیلن بر اساس استاندارد های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، معصومه حاجی داداشی مدیر آزمایشگاه‌های شرکت دقت آزمون بسپار با اشاره به فعالیت این مجموعه در زمینه صنایع پلیمری عنوان کرد: پیشینه فعالیت این شرکت در کنترل کیفیت واحدهای تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن و پلی پروپیلن، در زمینه لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی و آبیاری جانبی بر اساس استاندارد های ملی است.

 

این فعال فناور، از ارائه آزمون‌های مرجع آنالیز و قضاوت در مورد کیفیت و تحلیل نتایج مطابق استانداردهای موجود گفت و ادامه داد: این آزمایشگاه سیستم مدیریت کیفیت خود را برمبنای استاندارد ISO/IEC 17025-2017 طراحی کرده و مدیریت ارشد و کارکنان این آزمایشگاه، منابع لازم را برای برآورد سازی الزامات این استاندارد و بهبود فعالیت های این آزمایشگاه فراهم کرده اند.

 

حاجی داداشی، با اشاره به فعالیت 17 نیروی انسانی در این مجموعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم ادامه داد: در حال حاضر به صورت مستقیم 7 نفر و همچنین غیر مستقیم 10 نفر در این مجموعه فناور فعالیت دارند که از میان آن‌ها، 90 درصد به صورت تخصصی فعال هستند. وی اظهار داشت: عمده مخاطبان این خدمات از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، شرکت‌های مهندسین مشاور، شرکت‌های مجری طرح‌های آب، گاز و همچنین دانشجویان، استادان دانشگاه، واحدهای تولیدی لوله و اتصالات پلیمری هستند.

 

برگزاری دوره های آموزشی

حاجی داداشی از برگزاری دوره‌های آموزشی گفت و افزود: این دوره‌های آموزشی به طور خاص برای مسئولین فنی و کنترل کیفیت، کارشناسان آزمایشگاه ها، کارآموزان و کارورزان برگزار شده است که از مهم‌ترین این دوره‌ها می‌توان به آموزش جوشکاری الکتروفیوژن و بات فیوژن اشاره کرد.

 

مدیر آزمایشگاه‌های دقت آزمون بسپار درباره فرآیند دریافت نمونه تا ارائه نتایج آزمون‌ها توضیح داد و گفت: نمونه مورد تقاضا برای آزمون، به همراه برگه درخواست آزمون از مشتری تحویل گرفته شده و امکان انجام آزمون بررسی و بسته به نوع آزمون مدت زمان انجام آزمون محاسبه و به مشتری اعلام می‌شود.

 

وی با اشاره به ارائه این خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: این خدمات با همکاری و همراهی شبکه، به شکل گسترده‌تر به متقاضیان ارائه می‌شود و در این راه و با اختصاص تخفیف‌های آزمایشگاهی، مشتریان می‌تواند با انعطاف بیش‌تری از این خدمات بهره‌مند شوند.

 

کاربری آسان متناسب با نیازهای بومی

مدیر عامل شرکت دقت آزمون بسپار به تهیه نرم افزار آنالیز خودکار ذرات دوده اشاره کرد و گفت: نرم‌افزار تحلیل پراکنش دوده توسط واحد تحقیق و توسعه آزمایشگاه دقت آزمون بسپار تولید شده است و با ویژگی‌های خاصی که متناسب با نیازهای داخلی طراحی شده است، می‌تواند به پژوهشگران، کارشناسان آزمایشگاه‌ها و صنایع کمک کند.

 

این فعال فناور قابلیت شناسایی دقیق ذرات و اندازه گیری بزرگ‌ترین قطر آن‌ها را از ویژگی‌های این نرم‌افزار بومی عنوان کرد و افزود: امکان ارائه خروجی اطلاعات در نرم‌افزار اکسل به طور خودکار و همچنین انجام تمامی محاسبات مطابق با استاندارد ISO 18553 از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار یادشده است. وی،  کاربری آسان را از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار دانست و گفت: این نرم افزار توانسته است ضمن کاهش زمان انجام آزمون به کمتر از 10 دقیقه، زمینه را برای انجام آنالیزها فراهم کند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,مواد پلیمری,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code