خدمات کیفیت‌سنجی فرآورده‌های دام، طیور و آبزیان به یاری روش‌های کارامد و تجهیزات پیشرفته توسط یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ارزیابی کیفیت و تشخیص سلامت فرآورده‌های غذایی دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است تا تجهیزات و روش‌های آزمایشگاهی پیشرفته، ضمن تشخیص آلودگی و بیماری‌های احتمالی، به حفظ سلامت و امنیت غذای جامعه کمک کنند. 

 

مجموعه آزمایشگاهی شرکت افروز شیمی لارک یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که با توانمندی بومی و تجهیزات پیشرفته، کار کنترل کیفی مواد غذایی و فرآورده های خام دامی را انجام می‌دهد و به تازگی زمینه را برای شناخت انواع بیماری آبزیان، به ویژه بیماری‌های میگو به عنوان یکی از منابع مهم تامین غذای جامعه فراهم کرده است.

 

معصومه آجورلو مدیر مجتمع آزمایشگاهی افروز شیمی لارک، با اشاره به فعالیت مستمر در زمینه کنترل کیفی مواد غذایی و فرآورده های خام دامی گفت: این شرکت، فعالیت‌های خود را به عنوان نخستین آزمایشگاه همکار سازمان دامپزشکی هرمزگان در زمینه آزمون‌های تشخیص طبی بیماری لکه سفید میگو آغاز کرد و اکنون با توسعه توانمندی‌ها، فضای آزمایشگاهی و خرید تجهیزات به روز، موفق به افزایش دامنه فعالیت‌های خود در زمینه تشخیص انواع بیماری های آبزیان شده است.

 

این فعال فناور با اشاره به گسترش دامنه تشخیص بیماری آبزیان و ارائه این خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: در سال جدید افروز شیمی لارک توانست با افزایش دامنه سلولی مولکولی در زمینه آزمون های تشخیص بیماری‌های سندرم ویروسی تارا (TSV)، (YHVIGAV) و همچنین بیماری نکروز بافت خون ساز هیپودرم عفونی(IHHNV) به عنوان بیماری‌های ویروسی مهم میگوی پرورشی گامی اثربخش بردارد.

 

وی ادامه داد: تلاش کردیم با تشخیص به هنگام این بیماری‌ها در نمونه های میگو و پست لاروها روند اصلاح روند را سرعت ببخشیم و مراکز تکثیر و پرورش میگو را در تولید فرآورده‌های سالم همراهی کنیم.

 

این فعال فناور افزود: آزمایشگاه های این شرکت در زمینه های متعددی از قبیل مواد معدنی و کود، شیمی و تعیین ماهیت، غذایی، خوراک دام و طیور، آب و پساب، آب و خاک کشاورزی و سلولی، مولکولی با به‌کارگیری روش‌های ملی و بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌کنند.

 

آجورلو با اشاره به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در زمینه ارائه خدمات تخصصی در شرکت افروز شیمی لارک افزود: با جذب نیروی انسانی دانش آموخته و توانمند تلاش کردیم کیفیت خدمات آزمایشگاهی را ارتقا داده و به عنوان یک مجموعه کارآفرین شناخته شویم.

 

مدیر مجتمع آزمایشگاهی افروز شیمی لارک، نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در توسعه و ترویج این خدمات را اثربخش دانست و گفت: خوشبختانه این شبکه به مثابه پلی ارتباطی زمینه تعامل و ارائه خدمات این مجموعه آزمایشگاهی را با بخش‌های مخاطب مانند صنایع برقرار کرده است و ضمن ایجاد اشتغال و صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی، راه را برای ارتقای سلامت جامعه به کمک آزمایشگاه‌های توانمند استان و سطح کشور فراهم می‌کند.

 

کلمات کلیدی : آبزیان,پرورش میگو,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code