چهارمین سمپوزیوم بین‌ المللی کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش‌ بالینی صبح امروز کار خود را آغاز کرد.

این رویداد علمی 2 روزه در تاریخ های 20 و 21 مرداد ماه جاری برگزار می‌شود و در آن برترین متخصصان و محققان پیش بالینی به روزترین اطلاعات این حوزه را به اشتراک می‌گذارند. چهارمین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش‌ بالینی که توسط آزمایشگاه پیش‌ بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود محفلی است برای گرد هم آمدن فعالان این حوزه از داخل و خارج کشور تا آخرین دستاوردها را معرفی کنند.

 

محمدرضا آی رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رویداد آنلاین توضیحاتی درباره این مرکز ارائه داد و گفت: تا قبل از سال 96 محققان برای انجام آزمایش های پیش بالینی خود از سیستم های کلینیکال استفاده می‌کردند و مجبور بودند از خدمات بیمارستان‌ها بهره ببرند. تا اینکه ایده راه اندازی آزمایشگاه مطرح شد.

 

آی ادامه داد: تحقیقات این حوزه نیازمند تجهیزات پیشرفته و گران قیمت بود که تحریم ها نیز مانعی برای دسترسی به آنها بود. بنابراین با تکیه به نیروی متخصص و دانش بنیان کشور این تجهیزات و کلیه نیازها در این حوزه تامین شد. 

 

رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تجهیزات موجود در این آزمایشگاه افزود: تجهیزاتی مانند میکرو پت، میکرو اسپکت، میکرو سی تی، سیستم دستگاه اپتیکی و آزمایش پردازش تصویر به محققان در بخش تصویر برداری خدمات لازم را برای تحقیقات حوزه دارو و پردازش و کمی سازی داده ها ارائه می‌دهد. همچنین در بخش غیر تصویربرداری نیز آزمایشگاه های شیمی، رادیو شیمی، سلولی، بافت، مولکولی، جراحی حیوانات، نگهداری حیوانات و سرور محاسبات سریع را داریم.

 

آی به آمار آزمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: از زمان افتتاح تا کنون 3 هزار و 99 بازدید کننده ملی و بین المللی داشتیم. همچنین تعداد 508 پروژه ثبت شده است و در سال 99 با وجود کرونا 222 پروژه انجام شد و خدمات لازم به صورت شبانه روزی در اختیار محققان قرار گرفت.  نگاه ما در ارائه خدمات به محققان نیز ملی است و پژوهشگران از سراسر کشور می توانند از خدمات آزمایشگاه استفاده کنند.

 

وی همچنین بیان کرد: در حال ایجاد بستری برای یکپارچه سازی هستیم تا ظرفیت های ویژه ای برای تحقیقات در این حوزه ایجاد شود. در این راستا آزمایشگاهی در بوشهر راه اندازی شده است و دانشگاه ایران و اصفهان و شیراز نیز به زودی راه اندازی را انجام می دهند. قطعا در سال های آتی رشد خوبی برای این حوزه خواهیم داشت.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه نمایند.

 

 

کلمات کلیدی : دانشگاه علوم پزشکی تهران,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code