شرکت دانش بنیان معیار دانش پارس، طیف متنوع و گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی را به پژوهشگران و شرکت ها ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، دکتر مهدی نبی مدیر ارشد آزمایشگاه‌های معیار دانش پارس، با اشاره به ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آنالیز در این مجموعه دانش‌ بنیان گفت: شرکت معیار دانش‌ پارس می‌تواند نیاز بسیاری از پژوهشگران، فعالان دانش‌ بنیان، صنعتگران و دانشگاهیان را در حوزه‌های گوناگون تامین کند.

 

این فعال فناور، با اشاره به ارائه خدمات شیمی در دو شکل کلاسیــک و روش‌های دستــگاهی گفت: در آزمایشگاه شیمی بسیاری از آنالیزهای شیمیایی و فیزیکی محصولات قابل انجام است، این آزمایشگاه با بهره‌گیری از کادر متخصص، نتایج و گزارش‌های قابل اعتمادی به سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

 

نبی با اشاره به تنوع دستگاه‌ها در این آزمایشگاه‌ عنوان کرد: دستگاه‌های استخراج با حلال، انواع کوره با قابلیت برنامه ریزی دمایی، انواع آون، حمام بن ماری، انواع سانتریفیوژ، انواع الک با مش های مختلف، دستگاه هدایت الکتریکی، دستگاه تولیــد آب فوق خالص، دستگاه ضریب شکست، کدورت سنج آب، سنجش قلیایی و اسیدی، تبخیر کننده چرخشی و چگالی سنج، بخشی از تجهیزات مستقر در آزمایشگاه شیمی است.

 

وی با اشاره به ردیابی، شناسایی و شمارش انواع باکتری‌های بیماری‌زا و غیر بیماری‌زا بر اساس آخرین ویرایش روش‌های استاندارد آزمون‌ها گفت: این آزمایش و تحلیل‌ها بر روی فرآورده‌های مختلف مانند مواد‌غذایی، محصولات کشاورزی، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات دارویی، محصولات زیست محیطی شامل آب، پساب، هوا و غیره انجام می‌شود.

 

ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی معیار دانش پارس، با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا گفت: آزمایشگاه کروماتوگرافی مایع شرکت معیار دانش پارس با مجهز بودن به چهار دستگاه پیشرفته و بهره‌مندی از کارشناسان و مدیران فنی متخصص، خدمات آزمایشگاهی مطلوب و با کیفیت را برای جداسازی و تجزیه و تحلیل مواد افزودنی، ویتامین‌ها، مواد نگهدارنده، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه به منظور کنترل کیفیت محصولات در صنایع غذایی ارائه می‌دهد.

 

نبی، از فعالیت‌های آزمایشگاه کروماتوگرافی گازی-طیف سنج جرمی گفت و ادامه داد: از این روش برای اندازه‌گیری باقیمانده سموم، هیدروکربن‌های آلیفاتیک، آلاینده‌های محیط زیست،  شناسایی ترکیبات آلی و فرار  شناسایی مواد مؤثر در عصاره و اسانس، هیدروکربن‌های آروماتیک، کلیه ترکیبات فرار و پایدار حرارتی، مشتقات نفتی، دی اکسان و نیز باقی‌مانده حلال در روغن‌ها استفاده می‌کنیم.

 

مدیر ارشد مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت دانش‌ بنیان معیار دانش پارس، به نقش کلیدی و اثربخش آزمایش‌های دقیق و کارآمد در توسعه پژوهش‌ها و خلق محصولات دانش‌ بنیان اشاره کرد و افزود: پایه و مبنای تمام پژوهش‌های کاربردی و محصول محور، آنالیزها و تحلیل‌های آزمایشگاهی است. وجود نتایج قابل استناد و دقیق به آزمایشگاه‌هایی با کیفیت نیاز دارد که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با عزم و تلاش فعالانش توانسته مجموعه‌ای از این آزمایشگاه‌ها را که هر کدام جزو توانمندترین‌های حوزه فعالیت خودشان هستند، گرد هم بیاورد و خدمات آن‌ها را بدون واسطه به مشتریان ارائه کند.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,شرکت دانش بنیان,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code