مدیرعامل مجموعه آزمون سلامت البرز از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌ مواد غذایی و سلولی و مولکولی به پژوهشگران و صنعتگران خبر داد.

شرکت آزمون سلامت البرز همکار اداره استاندارد، سازمان غذا و دارو و دامپزشکی استان مازندران، یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات خود را در حوزه‌هایی چون آنالیز مواد غذایی، بافت شناسی، آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی، سم‌شناسی و میکروب شناسی و سلولی و مولکولی ارائه می‌دهد.

 

تنوع در ارائه خدمات آزمایشگاهی

حمید اسدی مدیر این مجموعه فناور و آزمایشگاهی با بیان این‌که آزمون سلامت البرز موفق به دریافت گواهی نامه 17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شده است، ادامه داد: این مجموعه 2 سال به عنوان آزمایشگاه نمونه اداره کل استاندارد مازندران و سال 99 هم به عنوان آزمایشگاه نمونه دامپزشکی استان انتخاب شده است و خدمات خود را به پژوهشگران، صنعتگران، شرکت‌ها، مجموعه‌های کنترل کیفی و سایر مخاطبان ارائه می‌دهد.

 

این فعال فناور، عمده‌ترین فعالیت‌های آزمایشگاهی آزمون سلامت البرز را در حوزه‌های مواد غذایی، آب و پساب، بسته بندی و سلولی و مولکولی برشمرد و افزود: در زمینه مواد غذایی آزمون های فیزیکی و شیمیایی، آزمون‌های میکروبی و در حوزه دامپزشکی آزمون های روتین دامپزشکی طیور، آبزیان، فرآورده های خام دامپزشکی و نهاده های دامی را ارائه می‌دهیم.

 

وی با بیان این‌که متمرکزترین حوزه فعالیت این شرکت عمدتا در استان مازندران است، ادامه داد: به استان های همجوار نیز ارائه خدمات داریم و از این آمادگی و توانمندی برخوردار هستیم که در حوزه‌های منحصر به فرد یا آزمون خاص به ویژه در حوزه بافت شناسی یا سلولی و مولکولی این امکانات و خدمات به سراسر کشور ارائه شود.

 

ارائه آزمون‌های سلولی و مولکولی به پژوهشگران و فعالان حوزه دام و طیور

 

توجه به شاخص‌های استاندارد و مشتری‌مداری

مدیر مجموعه آزمون سلامت البرز، از حجم ارائه خدمات آزمایشگاهی گفت و ادامه داد: اگرچه کرونا شرایط ارائه خدمات و میزان فعالیت‌های ما را تحت تاثیر جدی قرار داد و آزمایشگاه‌های مشابه ما نیز دچار چالش‌هایی شدند، اما فعالیت‌های آزمایشگاهی همچنان با قوت ادامه دارد و در صورتی‌که سختگیری‌های لازم نمونه‌برداری وجود داشته باشد و مجموعه‌ها ملزم به رعایت استانداردها شوند، بالطبع حجم خدمات آزمایشگاهی و فعالیت ما نیز افزایش خواهد یافت.

 

این فعال فناور با اشاره به ایجاد اشتغال برای 15 نفر از متخصصان و کارشناسان گفت: کاربران و کارشناسان آزمایشگاه آزمون سلامت البرز، متخصصان همان حوزه هستند و عمدتاً در زمینه های شیمی، میکروبیولوژی، صنایع غذایی و دامپزشکی، دانش آموخته مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

 

اسدی با اشاره به اهتمام جدی در استقرار و رعایت استانداردها گفت و ادامه داد: اطمینان داریم که رعایت الزامات استاندارد، به بهبود روند کار و این که نتایج دقیقی از آزمون‌ها حاصل شود، کمک خواهد کرد.

 

این فعال فناور، توجه به رضایت مشتری، دریافت بازخوردها و نظرسنجی را از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده و بهبود جایگاه مجموعه‌های آزمایشگاهی نزد مخاطبان دانست و گفت: سعی می کنیم در قالب نظرسنجی و دریافت بازخوردها از مشتریان، به طور مستمر و جدی، تصویری از نیازهای آنان داشته باشیم و آن‌ها را در ارتقای فعالیت‌هایمان به کار ببندیم. همچنین ایجاد تنوع در سبد خدمات و محصولات، ارائه جواب به موقع در کنار توجه به دقت و صحت، از دیگر اولویت‌های این مجموعه فناور و آزمایشگاهی به شمار می‌رود.

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی آزمون سلامت البرز، به نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در اطلاع‌رسانی به پژوهشگران و مخاطبان بالقوه خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم ضمن تعامل سازنده با شبکه آزمایشگاهی و ارتقای شاخص ها، پاسخ گویی سازنده و مؤثری به مخاطبان داشته باشیم.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,محصولات دام و طیور,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code