فرافن گاز، یکی از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی است که خدمات آزمایشگاهی را در حوزه گازهای آزمایشگاهی، به پژوهشگران، فناوران و صاحبان صنعت ارائه می‌کند.

امیر حسین بهمن آبادی مدیر مجموعه آزمایشگاهی فرافن گاز با بیان این‌که این آزمایشگاه شامل دو قسمت شیمیایی و فیزیکی است، ادامه داد: در بخش شیمیایی آزمایشگاه فرافن گاز، ما آنالیز گازهای خالص به منظور تعیین ناخالصی ها و در نهایت تعیین گرید گاز و آنالیز مخلوط های گازی به منظور تعیین ترکیب درصد عناصر موجود را انجام می‌دهیم.

 

وی با اشاره به تنوع تجهیزات و روش‌ آزمون‌های موجود در این آزمایشگاه عنوان کرد: تجهیزات مورد استفاده در بخش شیمیایی آزمایشگاه فرافن گاز، دستگاه گاز کروماتوگرافی (GC)، دستگاه اکسیژن آنالایزر، دستگاه رطوبت سنج و دستگاههای آنالیز گاز های مخاطره آمیز مثل H2S-CO-SO2 و NOx می باشد. در بخش شیمیایی آزمایشگاه فرافن گاز ما قابلیت اندازه گیری در مقیاس PPM و درصدی را داریم.

 

بهمن آبادی با اشاره به این‌که در بخش فیزیکی آزمایشگاه فرافن گاز، بازرسی و آزمون دوره ای سیلندر های گاز را انجام می‌دهیم.، ادامه داد: در این قسمت ما بازرسی و آزمون دوره ای سیلندر فولادی و آلومینیومی بدون در، سیلندرهای استیلن و سیلندر جوشکاری شده را انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به استقرار استانداردهای ملی و بین‌المللی برای پوشش خدمات کیفی و کارآمد در حوزه گازها و تجهیزات مربوطه گفت: استاندارد ISO17025-2017 در آزمایشگاه فرافن گاز مستقر است و این مجموعه توانسته گواهینامه تایید صلاحیت به شماره 820 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را کسب کند.

 

ارائه خدمات در حوزه گازهای آزمایشگاهی به پژوهشگران و صاحبان صنایع

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی فرافن گاز، با اشاره به ارائه خدمات آنالیز گازهای خروجی از راکتور به منظور تولید یک محصول خاص، گفت: پروژه هایی که در شرکت  تعریف می شوند اغلب در جهت بالا بردن کیفیت محصول می باشد در همین راستا پروژه هایی در زمینه خالص سازی گازها، افزایش دامنه ساخت مخلوط های گازی کالیبراسیون و بالا بردن پایداری و دقت آنها است.

 

مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های فرافن گاز، با اشاره به فعالیت این مجموعه تولیدی و آزمایشگاهی در زمینه گاز و تجهیزات مربوط به آن، افزود: شرکت فرافن گاز یکی از تأمین کنندگان پیشتاز در زمینه گازهای صنعت ، آزمایشگاهی و ویژه است و از سال 1378 گازهای آرگون، هلیوم، نیتروژن، هیدروژن و سایر گازهای خالص را در فشارهای بالا تأمین می کند.

 

این فعال فناور ادامه داد: همچنین این شرکت با داشتن سمی تریلر و ایزوتانک های مختلف توانایی تامین نیتروژن مایع، آرگون مایع و اکسیژن مایع به تمامی نقاط ایران را دارد. تیم تولید مجرب این شرکت با افتخار توانایی ساخت انواع مخلوط های گازی را در غلظت های ppm و درصدی مانند مخلوط های گاز کالیبراسیون، مرجع، لیزر ، جوشکاری ، برشکاری ، اطفا حریق ، گاز استاندارد و سایر مخلوط های گازی را دارا می‌باشد.

 

بهمن آبادی با بیان این‌که فرافن گاز تهران تاکنون برگزار کننده چندین دوره آموزشی در رابطه با صنعت گازهای فشرده به صورت حضوری و آنلاین بوده است، افزود: در این دوره ها آموزش در زمینه سیلندرهای گازهای فشرده، بازرسی و آزمون دوره ای سیلندرها، اطلاعات عمومی گازها، ایمنی در صنعت گازهای فشرده و تجهیزات در صنعت گازهای فشرده آموزش داده شده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمایشگاه,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,صنعت گاز

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code