مدیر آزمایشگاه تخصصی فرآورده­های نفتی پتروآزمای سیراف، از امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی روان‌کارها و سایر فرآورده‌ها با هدف ارتقای این محصولات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، جواد زارع مدیرعامل و مدیر ارشد آزمایشگاه تخصصی فرآورده­های نفتی پترو آزمای سیراف ضمن اشاره به این موضوع که اکنون این آزمایشگاه جزو کامل‌ترین آزمایشگاه‌های شرق کشور در حوزه ­ی روانکارها و فرآورده‌های نفتی است، گفت: آزمایشگاه در سال 1397 ثبت گردید و در سال ابتدایی تاسیس، موفق به دریافت استاندارد بین ­المللی 17025 از سازمان تایید صلاحیت ایران شدیم.

 

این فعال حوزه پژوهش ادامه داد: اکنون مجموعه دارای دامنه ­ای بیش از 30 آزمون تخصصی فرآورده ­های نفتی بوده و با تجهیزات آزمایشگاهی کارآمد در حوزه روان‌کارها، آزمون­ های دامنه فعالیت، به بیش از 60 آزمون خواهد رسید.

 


زارع، ضمن اشاره به تجهیزات و خدمات این مجموعه، عنوان کرد: حمام گرانروی، دستگاه اکتان، دستگاه سنجش رنگ و همچنین آنالیز تعیین ضریب شکست و پراکندگی شکست در مایعات هیدروکربنی، نفت و فرآورده های آن، اندازه ­گیری عدد اکتان بنزین، تعیین دمای ریزش نفت خام و فرآورده ها، از جمله تجهیزات و خدمات این مجموعه به شمار می‌رود.

 

وی ضمن معرفی این آزمایشگاه به عنوان معتمد کلیه گمرکات کشور و ادارات استاندارد بیان کرد: این واحد از امکان دریافت شبانه‌روزی نمونه ­ها برخوردار است؛ پس از دریافت و امکان سنجی آزمون­ها، کدگذاری و فرآیند آزمون انجام شده و در نهایت دقت، در کوتاه ترین زمان ممکن نتایج در سامانه­ های مربوطه بارگذاری می­شوند.

 

کیفیت روانکارها و فرآورده‌های نفتی با تجهیزات و روش‌های کارآمد ارزیابی می‌شود

 

زارع ادامه داد: مشتریان این واحد اکثرا گمرکات کشور، ادارات استاندارد، واحدهای تولیدی روانکارها و هیدروکربن، تجار و صادرکنندگان  فرآورده ­های نفتی، دانشجویان و اساتید دانشگاه ­ها هستند.

 

مدیرعامل این آزمایشگاه در خصوص فعالیت در دوره کرونا گفت: با توجه به تجهیز امکاناتی نظیر کروماتوگرافی گازی در دوران کرونا، به تشخیص کیفیت و اصالت اتانول­های مصرفی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی­ کننده پرداختیم.

 

زارع ضمن اشاره به برگزاری­ دوره­های آموزشی با هدف افزایش سطح توانایی و دانش کارآموزان در حوزه ­ی کار با دستگاهها و افزایش بهره­وری و ارتقاء کیفیت محصولاتشان گفت: اساتید، اغلب افراد با تجربه و با توانایی بالا در جهت آموزش در حیطه­های مختلف کاری هستند و سرفصل دوره ­ها با توجه به دامنه گواهینامه آموزشی مرکز سیستم­های کیفیت، تدوین استاندارد، تجهیزات پتروشیمی و دوره­های آموزشی مربوط با صنایع شیمیایی و پلیمر است.

 

این فعال حوزه پژوهش با اشاره به نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در ارائه گسترده خدمات و ظرفیت‌های موجود در سراسر کشور گفت: توسعه این روند می‌توان زمینه را برای ارتقا و تحول پژوهش‌ها از یک سو و افزایش کارآمدی محصولات فراهم کند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code