آزمایشگاه تحقیقات رآکتور و کاتالیست دانشگاه صنعتی سهند، زمینه را برای توسعه پژوهش ها و طرح های فناورانه در این حوزه از تجهیزات صنعتی، فراهم کرده است.

محمد حقیقی پراپری مدیر آزمایشگاه تحقیقات رآکتور و کاتالیست ضمن اشاره به فعالیت­های این مرکز گفت: مرکز تحقیقات راکتور و کاتالیست بیش از 15 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند؛ در این مجموعه دستگاه‌های آنالیزی و تجهیزات متعددی از جمله ستاپ بستر سیال MTO، آنالیز دستگاهی کروماتوگرافی گازی و سایر تجهیزات و آزمایش‌های مرتبط با حوزه رآکتور و کاتالیست‌ها وجود دارد. 

 

وی ادامه داد: این مجموعه برای انجام کار‌های پژوهشی به ویژه در حوزه پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و نیز دستیابی به دانش فنی در زمینه­ های مختلف علوم پتروشیمی، پالایشگاه و ارتباط با صنعت، راه‌اندازی شده است. همچنین با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، می تواند خدمات خود را به طیف گسترده‌ای از پژوهشگران، فناوران و صنعتگران ارائه دهد.

 

این فعال حوزه یژوهش به خدمات موجود در سامانه شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی اشاره کرد و گفت: نمونه‌هایی از خدمات ارائه شده مرکز تحقیقات راکتور و کاتالیست در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های را می‌توان فراصوت، دستگاه اسپکترومتر، آون خلا، ستاپ بایو دیزل و فتوکاتالیست، پلاسما، ماکروویو، کوره الکتریکی، راکتور برای سنتز و ... نام برد.

 

پژوهش ها روی راکتور و کاتالیست ها توسعه یافت

 

حقیقی پراپری، با بیان اینکه بیش از 40 درصد خدمات، به صورت رایگان برای دانشجویان انجام شده است عنوان کرد: بخش قابل توجهی از این خدمات، از طریق سامانه‌ اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ارائه و در سامانه لبزنت ثبت شده است؛ در اکثر موارد، در این مجموعه ابتدا خدمات مورد نیاز متقاضی انجام و در صورت رضایت مشتری، هزینه‌ آن دریافت می گردد.

 

مدیر آزمایشگاه تحقیقات رآکتور و کاتالیست، با بیان این‌که فعالیت آزمایشگاه بیشتر در راستای کار‌های تحقیقاتی دانشجویان است، به ارائه خدمات برای سایر بخش‌های تحقیقاتی صنعت اشاره کرد و گفت: خدمات متنوعی به بخش‌های تحقیق و توسعه‌ شرکت‌های بزرگ، همچون پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها ارایه می‌شود.

 

وی در خصوص عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی عنوان کرد: مرکز تحقیقات راکتور و کاتالیست از اواسط سال 1400 اقدامات لازم را جهت عضویت در سامانه لبزنت انجام داده و در انتها از تابستان سال 1401 به عنوان عضو فعال شروع به کار کرده است. عضو بودن در این سامانه، زمینه‌ای فراهم آورده است تا خدمات ما به دامنه وسیعی از مخاطبان در سراسر کشور و با رویکردهای مختلف تحقیقاتی، تولید و ارتقای محصول عرضه شود.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code