دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان دوره آموزشی ایمنی زیستی در آزمایشگاه را ویژه دانشجوبان و پژوهشگران این حوزه برگزار می‌کند.

کارگاه ایمنی زیستی در آزمایشگاه ویژه رشته های علوم  زیستی و کشاورزی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار می شود. در این کارگاه اهمیت رعایت نکات ایمنی زیستی در آزمایشگاه شرح داده می شود.

 

علاوه بر آشناسازی دانشجویان با اصول و مقدمات این حوزه، سطوح ایمنی زیستی از سطح ۱ تا ۴ به طور کامل برای دانشجویان تشریح شده و الزامات و تجهیزات لازم برای هر سطح توضیح داده می شود. همچنین حصرهای فیزیکی مانند هودهای لامینار با جریان هوای افقی و عمودی و تفاوت آن‌ها با هودهای شیمیایی تشریح و تبیین خواهد شد.

 

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، با طرز کار برخی از عوامل زیستی و موجودات زنده از قبیل باکتری ها، سلول‌ها و نمونه بافت انسانی و حیوانی و اسیدهای نوکلئیک و مخاطرات آن ها آشنا می‌شوند. روش صحیح کار و مخاطرات تجهیزات و مواد شیمیایی مانند سانتریفیوژ، اتوکلاو، لامپ UV, ازت مایع و مواد شیمیایی مانند فنول و ناسازگاری برخی از مواد شیمیایی با یکدیگر نیز توضیح داده خواهد شد. همچنین پروتکل های ملی و بین المللی برای انتقال مواد و موجودات زنده مانند سلول و DNA تدریس می شود.

 

این دوره آموزشی دوشنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقمندان برای حضور، می‌توانند با شماره 09133876348 تماس حاصل کنند.

 

دوره آموزشی ایمنی زیستی برگزار می‌شود

 

گفتنی است، آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، از آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات متنوع آزمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی را در حوزه زیست فناوری، آب و پساب، نانوفناوری، محیط زیست و کشاورزی و سایر حوزه ها ارائه می‌دهد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,دوره آموزشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code