یکی از مجموعه‌های آزمایشگاهی و فناور زنجان، خدمات فناورانه خود را در حوزه‌های کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و تابلوها و علائم ایمنی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری، در راستای ارتقای خدمات آزمایشگاهی، بهره‌مندی هرچه بیش‌تر از مجموعه‌های ارائه دهنده تجهیزات و خدمات در سطح کشور و غنای زیست‌بوم خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی، تعدادی از مجموعه‌های فعال عضو شبکه آزمایشگاهی واقع در استان زنجان توسط دبیر و کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و تعدادی از فعالان حوزه تحقیق و پژوهش، مورد بازدید قرار گرفتند.

 

ابزار دقیق زنگان، یکی از همین مجموعه‌های فناور و آزمایشگاهی می باشد که در حوزه کالیبراسیون و علائم ایمنی آزمایشگاهی دارای توانمندی‌های گسترده‌ای است.

 

مهدی آذرآئین مدیر آزمایشگاه شرکت ابزار دقیق زنگان با اشاره به توانمندی‌های فنی و آزمایشگاهی این مجموعه فناور، عنوان کرد: فعالیت خود را به عنوان مسئول کیفی شرکت بلکاشرق آغاز کردم و پس از آن نسبت به تاسیس شرکت ابزار دقیق زنگان اقدام کردم. این شرکت خدمات خود را در زمینه کالیبراسیون و علائم ایمنی ارائه می‌دهد.

 

بازدید از توانمندی‌های یک مجموعه آزمایشگاهی و فناور؛ ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ایمنی آزمایشگاه‌ها

 

توانمندی در ارائه خدمات کالیبراسیون

این فعال حوزه پژوهش، درباره فعالیت‌های شرکت ابزار دقیق زنگان در دو زمینه کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی همچنین طراحی ، تهیه و تامین  تابلو و علائم ایمنی، عنوان کرد: این شرکت، از سال 1387 در زمینه کالیبراسیون و تابلو و علائم ایمنی فعال است. در بدو تاسیس موفق به اخذ مجوز آزمایشگاه همکار شده ایم و در سال 1392 استاندارد تشویقی در زمینه تابلو و علائم ایمنی را دریافت کردیم.

 

وی افزود: سال گذشته شرکت موفق به اخذ تائید صلاحیت ایزو 17025 ویرایش 2017 از سازمان ملی تائید صلاحیت شده و در همین سال در جایگاه عضویت فعال در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی قرار گرفته و همچنین دانش بنیان نیز شده‌ایم.

 

آذرآیین، با بیان این‌که فعالیت های این مجموعه به صورت مستقیم برای 10 نفر تمام وقت و 5 نفر نیمه وقت در حوزه آزمایشگاه و همچنین 5 نفر تمام وقت در حوزه تابلو و علائم ایمنی اشتغال ایجاد کرده است، ادامه داد: شرکت ابزار دقیق زنگان با استفاده از تجهیزات مرجع کالیبراسیون از جمله کوره‌های کالیبراتور‌، سنسورهای مرجع،  ترازوی فشار مرجع، لودسل‌های مرجع ، ترازو های با تفکیک پذیری یک‌صدم میلی گرم به بالا، دستگاه اندازه گیری ویدئویی و...، توانایی کالیبراسیون و اندازه‌گیری در کمیت های مختلف را داراست.

 

بازدید از توانمندی‌های یک مجموعه آزمایشگاهی و فناور؛ ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ایمنی آزمایشگاه‌ها

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی ابزار دقیق زنگان ادامه داد: همچنین این شرکت با استفاده از تجهیزات اندازه گیری دقیق خود، اندازه گیری های مورد نیاز مشتریان در کمیت های مختلف اندازه گیری را انجام داده و گزارش این اندازه گیری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

تسریع در ارائه خدمات

وی با بیان این‌که دریافت تجهیزات مشتریان توسط کارشناسان شرکت صورت پذیرفته و امکان کالیبراسیون و عدم امکان آن به مشتری اعلام می شود، ادامه داد: در صورت عدم امکان کالیبراسیون ، در صورت رضایت مشتری به پیمان‌کاران دارای تائید صلاحیت این مجموعه ارسال می شود. در صورت امکان کالیبراسیون، کد ردیابی به تجهیز اختصاص داده و در فرآیند کالیبراسیون قرار می گیرد. کالیبراسیون تجهیزات توسط کارشناسان انجام شده و صدور گواهی‌نامه نیز انجام میپذیرد . گواهی نامه کالیبراسیون و تجهیز کالیبره شده همراه برچسب به مشتری تحویل داده می شود.

 

بازدید از توانمندی‌های یک مجموعه آزمایشگاهی و فناور؛ ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ایمنی آزمایشگاه‌ها

 

نقش آفرینی در پروژه‌های فناور

آذرآیین بیان کرد: در حوزه ی سلامت، شرکت ابزار دقیق زنگان اولین دستگاه کالیبراسیون اتوکلاو های آزمایشگاهی را طراحی کرده است. وی افزود: همچنین پروژه تولید نمونه مرجع برای کنترل کیفی تجهیزاتی که نیاز به صحه سنجی دوره ای دارند، از دیگر فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این مجموعه به شمار می‌رود.

 

تعامل و همکاری گسترده با شبکه آزمایشگاهی

این فعال حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به ارائه این خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: از سال گذشته که به عضویت شبکه آزمایشگاهی درآمدیم، تعامل بسیار خوبی با شبکه آزمایشگاهی داریم و به صورت مداوم فعالیت‌ها را ثبت می‌کنیم. این همکاری و تعامل در سال جاری افزایش یافته است و خوشبختانه طی بازدیدی که از این مجموعه توسط جمعی از مسئولان شبکه صورت گرفت، زمینه برای توسعه خدمات و افزایش بیش‌تر همکاری‌ها فراهم شد.

 

وی با بیان این‌که شبکه آزمایشگاهی از این ظرفیت برخوردار است که سهم قابل توجهی را در ارتقای پژوهش‌ها و آزمایشات کشور ایفا کند، عنوان کرد: می‌بایست سطح و گستردگی فعالیت‌های شبکه آزمایشگاهی، بالاتر برود و امکان کالیبراسیون آزمایشگاه های عضو توسط آزمایشگاه کالیبراسیون های عضو شبکه انجام شود؛ این امر از طریق اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و ایجاد زمینه آشنایی شرکت‌ها، با خدمات شبکه آزمایشگاهی و مجموعه‌های عضو، محقق خواهد شد. امری که می‌تواند به ارتقای بهره‌وری و صرفه جویی در هزینه‌ها منجر شود.

 

برگزاری دوره‌های تخصصی

مدیر مجموعه ابزار دقیق زنگان عنوان کرد: این شرکت دوره های آموزشی مربوط به اندازه شناسی، کالیبراسیون و همچنین کارگاه های عملی کنترل میانی را برای شرکت ها و مسئولین فنی شرکت های مشتری، برگزار می کند. اجرای این دوره‌ها عموماً توسط مدیریت مجموعه انجام می‌گیرد و هدف از برگزاری آن‌ها، آشنایی مسئولین فنی با اندازه شناسی و کالیبراسیون همچنین خرید صحیح تجهیزات اندازه گیری، نحوه استفاده مناسب و اطمینان از صحت عملکرد دستگاه‌ها است.

 

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code