کارگاه آموزشی «آشنایی با سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی در آزمایشگاه های آزمون و نمونه برداری» برای آزمایشگاه های عضو شبکه در استان چهارمحال و بختیاری، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آشنایی با مفاهیم اصلی استاندارد، ایمنی در آزمایشگاه، عدم قطعیت، صحه گذاری، کالیبراسیون، ممیزی داخلی، قواعد تصمیم گیری و ریسک و مقایسات بین آزمایشگاهی، موضوعات مهمی است که در انجام بهتر آزمون‌های آزمایشگاهی و حصول نتایج دقیق‌تر و نیز در فرایند استقرار استانداردهای آزمایشگاهی نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

بر این اساس، شبکه آزمایشگاهی با هدف آشنایی هرچه بیشتر مدیران کیفیت و مدیران آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سراسر کشور، کارگاه آموزشی «آشنایی با سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی در آزمایشگاه‌های آزمون و نمونه برداری» را به تفکیک مراکز عضو شبکه در هر استان، برگزار می کند.

 

اولین استان میزبان برگزاری این کارگاه در سال جاری، استان چهارمحال و بختیاری است که کارگاه آموزشی مذکور از سوی کارگروه استاندارد و ایمنی شبکه آزمایشگاهی برای آزمایشگاه‌های عضو این شبکه در آن استان، دوم خردادماه جاری در دانشگاه شهرکرد و با حضور حدود 30 نفر از مدیران آزمایشگاه‌ها، مدیران کیفیت و کارشناسان مراکز عضو در آن استان برگزار شد.

 

کارگاه مدیریت کیفیت و ایمنی در آزمایشگاه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

 

در این کارگاه یک روزه، ضمن تعریف استانداردهایی مانند ISO/IEC17043، ISO/IEC17034، به مبحث ایمنی در آزمایشگاه نیز پرداخته شد. همچنین الزامات استاندارد ISO/IEC17025 برای حاضرین در جلسه آموزشی تشریح گردید و با مفاهیمی همچون محاسبه عدم قطعیت، صحه گذاری، کالیبراسیون، مقایسات بین آزمایشگاهی، ممیزی داخلی، قواعد تصمیم‌ گیری و ریسک در آزمایشگاه آشنا شدند. در این کارگاه به سوالات شرکت کنندگان درباره چگونگی پیاده‌سازی و استقرار استاندارد ISO/IEC17025 در آزمایشگاه نیز پاسخ داده شد.

 

شایان ذکر است کارگاه آموزشی مذکور ویژه مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی و به صورت جمعی برای آزمایشگاه‌های یک یا چند استان مجاور برگزار خواهد شد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کالیبراسیون- استاندارد ایزو 17025,دانشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code