مرکز پژوهش متالورژی رازی کارگاه آموزشی اصول بازرسی فنی قطعات رایج فولادی در یک آزمایشگاه مهندسی مواد را برگزار می‌کند.

یکی از لازمه‌های تولید محصولات کیفی و کارآمد، انجام بازرسی‌های اصولی و دقیق از نمونه‌های محصولات ساخته شده توسط صنایع است. قطعات فولادی نیز جزو همین محصولات به شمار می‌روند و بازرسی دقیق آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بر همین اساس، مرکز پژوهش متالورژی رازی به عنوان قدیمی ترین آزمایشگاه مهندسی مواد در ایران و آزمایشگاه معتمد سازمان ملی استاندارد، دوره های تخصصی در زمینه های علم و مهندسی مواد، متالورژی و دوره های سیستم های کیفیت را برای علاقمندان برگزار می کند.

 

از اهداف این کارگاه آموزشی می توان به آشنایی با مفاهیم پایه بازرسی، اهمیت ارزیابی انطباق کالا و روش های مختلف بازرسی برای حصول اطمینان از کیفیت محصولات فولادی  بهمراه مرور نکات مهم و الزامی استاندارد های ویژگی محصول برای محصولات رایج فولادی مورد استفاده در صنایع فلزی نظیر نفت گاز پتروشیمی، خودروسازی، ساختمان و غیره اشاره کرد.

 

شاغلین و مهندسین صنعت فولاد، کارشناسان و مدیران کنترل کیفی کارخانجات، کارشناسان و مدیران شرکت های بازرسی شاغل در زمینه قطعات فولادی، مهندسین و دانشجویان رشته های مهندسی متالورژی، مکانیک، عمران، کارشناسان و مدیران بخش فروش و بازرگانی محصولات فولادی، بازرگانان و تجار محصولات فولادی، سازندگان قطعات فولادی و مصرف کنندگان و خریداران محصولات فولادی از مخاطبان این کارگاه آموزشی هستند.

 

کارگاه آموزشی آشنایی با اصول بازرسی قطعات فولادی برگزار می‌شود

 

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، با سرفصل‌هایی چون انواع استاندارد ها و طبقه بندی فولادها، مفهوم بازرسی، ارزیابی انطباق، آزمون، استاندارد، انواع روش های بازرسی و مراحل بازرسی مواد فولادی، تعاریف و مفاهیم پایه بازرسی در محصولات فولادی، استاندارد های مرتبط در زمینه بازرسی و مدارک بازرسی محصولات فولادی، اصول بازرسی محصولات فولادی معمول و رایج در صنعت آشنا خواهند شد.

 

بازرسی مواد مختلفی چون شامل انواع ورق های نورد گرم، نورد سرد، ورق های گالوانیزه، نبشی، ناودانی، تیرآهن، میلگرد های ساختمانی، پیچ و مهره، لوله، فلنج و اتصالات فولادی به همراه مرور نکات کلیدی و الزامی در متن استانداردهای ویژگی محصول و روش آزمون در این کارگاه بیان می‌شود.

 

کارگاه یادشده به صورت حضوری در تاریخ 24 مهرماه 1401 به مدت 8 ساعت برگزار می گردد. در پایان کارگاه نیز گواهینامه معتبر اداره کل استاندارد استان تهران به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد. علاقه مندان و متقاضیان می توانند با بخش آموزش و اطلاع رسانی این مرکز پژوهشی با شماره های 46831570 و یا 6307 تماس بگیرند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,برگزاری دوره آموزشی,فولاد

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code