صفحه اصلی

مرکز پژوهش متالورژی رازی کارگاه آموزشی اصول بازرسی فنی قطعات رایج فولادی در یک آزمایشگاه مهندسی مواد را برگزار می‌کند.

یکی از لازمه‌های تولید محصولات کیفی و کارآمد، انجام بازرسی‌های اصولی و دقیق از نمونه‌های محصولات ساخته شده توسط صنایع است. قطعات فولادی نیز جزو همین محصولات به شمار می‌روند و بازرسی دقیق آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بر همین اساس، مرکز پژوهش متالورژی رازی به عنوان قدیمی ترین آزمایشگاه مهندسی مواد در ایران و آزمایشگاه معتمد سازمان ملی استاندارد، دوره های تخصصی در زمینه های علم و مهندسی مواد، متالورژی و دوره های سیستم های کیفیت را برای علاقمندان برگزار می کند.

 

از اهداف این کارگاه آموزشی می توان به آشنایی با مفاهیم پایه بازرسی، اهمیت ارزیابی انطباق کالا و روش های مختلف بازرسی برای حصول اطمینان از کیفیت محصولات فولادی  بهمراه مرور نکات مهم و الزامی استاندارد های ویژگی محصول برای محصولات رایج فولادی مورد استفاده در صنایع فلزی نظیر نفت گاز پتروشیمی، خودروسازی، ساختمان و غیره اشاره کرد.

 

شاغلین و مهندسین صنعت فولاد، کارشناسان و مدیران کنترل کیفی کارخانجات، کارشناسان و مدیران شرکت های بازرسی شاغل در زمینه قطعات فولادی، مهندسین و دانشجویان رشته های مهندسی متالورژی، مکانیک، عمران، کارشناسان و مدیران بخش فروش و بازرگانی محصولات فولادی، بازرگانان و تجار محصولات فولادی، سازندگان قطعات فولادی و مصرف کنندگان و خریداران محصولات فولادی از مخاطبان این کارگاه آموزشی هستند.

 

 

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، با سرفصل‌هایی چون انواع استاندارد ها و طبقه بندی فولادها، مفهوم بازرسی، ارزیابی انطباق، آزمون، استاندارد، انواع روش های بازرسی و مراحل بازرسی مواد فولادی، تعاریف و مفاهیم پایه بازرسی در محصولات فولادی، استاندارد های مرتبط در زمینه بازرسی و مدارک بازرسی محصولات فولادی، اصول بازرسی محصولات فولادی معمول و رایج در صنعت آشنا خواهند شد.

 

بازرسی مواد مختلفی چون شامل انواع ورق های نورد گرم، نورد سرد، ورق های گالوانیزه، نبشی، ناودانی، تیرآهن، میلگرد های ساختمانی، پیچ و مهره، لوله، فلنج و اتصالات فولادی به همراه مرور نکات کلیدی و الزامی در متن استانداردهای ویژگی محصول و روش آزمون در این کارگاه بیان می‌شود.

 

کارگاه یادشده به صورت حضوری در تاریخ 24 مهرماه 1401 به مدت 8 ساعت برگزار می گردد. در پایان کارگاه نیز گواهینامه معتبر اداره کل استاندارد استان تهران به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد. علاقه مندان و متقاضیان می توانند با بخش آموزش و اطلاع رسانی این مرکز پژوهشی با شماره های 46831570 و یا 6307 تماس بگیرند.