صفحه اصلی

گروه پژوهشی نانوفناوری پژوهشگاه رنگ ششمین کارگاه آموزشی پوشش‌های مورد استفاده در خطوط انتقال نفت، گاز، آب و رنگ‌های صنعتی را به مدت 2 روز برگزار می‌کند.

امروزه استفاده از خطوط لوله برای انتقال نفت، گار، آب و سایر فرآورده‌ها کاربردهای گسترده‌ای یافته است و حفاظت از این خطوط لوله برای افزایش ماندگاری، کارایی بالاتر و کاهش هزینه‌های جانبی یکی ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود.

 

استفاده از انواع پوشش‌های صنعتی برای حفاظت از این خطوط، یکی از الزاماتی است که در صنایع گوناگون نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب حائز اهمیت بسیار بالایی است.

 

شناخت مشخصات فنی و اصول بازرسی انواع پوشش‌های مورد استفاده در خطوط انتقال نیز از لازمه‌های افزایش کیفیت و کارآمدی و طول عمر خطوط لوله به شمار می‌رود.

 

 

ناظر به همین ضرورت و با توجه به برگزاری پنج کارگاه موفقیت آمیز، گروه پژوهشی نانوفناوری پژوهشگاه رنگ از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ششمین کارگاه آموزشی پوشش‌های مورد استفاده در خطوط انتقال نفت، گاز، آب و رنگ‌های صنعتی را برگزار می‌کند.

 

این کارگاه آموزشی، روزهای 13و 14 دی ماه سال جاری به مدت 2 جلسه برگزار می‌شود و زمینه را برای آشنایی مخاطبان با اصول بازرسی و مشخصات فنی پوشش‌های مورد استفاده در خطوط لوله فراهم خواهد کرد.

 

از مخاطبین این کارگاه می‌توان به امور بازرسی فنی و کارشناسان بخش خوردگی خطوط انتقال نفت، گاز و آب، بازرسین خطوط، ناظران و پیمانکاران اجرای پوشش‌های محافظ خطوط لوله، تولیدکنندگان پوشش‌های صنعتی، کارشناسان کنترل کیفیت کارخانجات پوشش لوله اشاره کرد.

 

علاقمندان برای شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند با شماره 02122969773 و یا ایمیل ao@icrc.ac.ir  تماس حاصل کنند.