صفحه اصلی

شرکت های خدماتی که وظیفه بهره برداری شبکه های برق شهرهای صنعتی را تأمین می کنند، برق مورد نیاز خود را از بازارهای برق و یا نیروگاه های گاز به دست می آورند. به منظور به حداقل رساندن هزینه شرکت، یک تابع هدف با در نظر گرفتن قیود تأمین انرژی مصرف کنندگان، قیود واحد گاز و قیود مربوط به سیستم بازیافت معرفی شده است .

واحدهای تولید پراکنده برای اهداف بهینه سازی مانند بهبود مصارف انرژی، کاهش تلفات و افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع استفاده می شوند. هزینه شرکت های خدماتی که مسئولیت بهره برداری از شبکه های برق شهرک های صنعتی را بر عهده دارند، با الگوریتم ژنتیک کمینه می شود و شرکت های ذکر شده، برق خود را از بازارهای برق یا نیروگاه های گاز به دست می آورند.

 

 روشی به منظور ارزیابی تولید بخار برای توربین گاز و موتور احتراق داخلی پیشنهاد شده است که درنهایت، نتایج خوبی در تجزیه و تحلیل اقتصادی سیستم های تولید هم زمان به دست می آید . تعدادی راه حل برای چالش صرفه جویی در انرژی در فرودگاه ها مانند سیستم های گرمایش خنک کننده و برق (CHCP) ارائه شد ه است . یک چارچوبی که دارای چند هدف تصادفی است برای بهینه سازی تابع هزینه پیشنهاد شده است که شامل تلفات انرژی، انحراف ولتاژ و هزینه نصب تجهیزات می شود . توزیع بهینه سازی اقتصادی بین گرما و برق ارائه شده اند و مسئله به منظور رسیدن به سود بیشینه سیستم حل و بررسی شده است.