مجموعه آزمایشگاهی جویا بهنود، خدمات متنوع آزمایشگاهی را در زمینه تولیدی و مواد غذایی به مخاطبانی از سراسر کشور ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، توحید شموسی سرپرست شرکت جویا بهنود درباره فعالیت خود در این مجموعه آزمایشگاهی گفت: ابتدا کارشناس آزمون در فیلد محصولات غذایی بودم و در سال 99 مسئول فنی بخش شیمی شده ام و همزمان با مسئولیت فنی در بخش اداری نیز فعالیت داشتم و در سال 1400 سمت سرپرست آزمایشگاه را دریافت کردم و تا به امروز در این سمت با شرکت جویابهنود همکاری می کنم.

 

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: شرکت جویا بهنود از سال 1396، فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی، کنترل کیفیت، ارزیابی کارخانجات تولیدی، بازرسی فروشگاه و تضمین کیفیت در مرکز رشد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران آغاز کرده است.

 

شموسی، با اشاره به فعالیت گسترده آزمایشگاه جویا بهنود توضیح داد: این بخش توانسته است مجوزهای همکار معاونت غذا و دارو، سازمان دامپزشکی و گواهینامه ایزو 17025 را کسب نماید و در حال حاضر در 3 بخش شیمی دستگاهی، شیمی کلاسیک و میکروبی مطابق با استاندارد های ملی ایران فعالیت می‌کند. همچنین بازرسی انبار های سرد و خشک، بازرسی فروشگاهی و ارزیابی کارخانجات تولیدی از دیگر بخش‌های فعالیت جویا بهنود هستند.

سرپرست مجموعه جویا بهنود، درباره ایجاد اشتغال در این مجموعه فناور و آزمایشگاهی گفت: با توجه به تخصصی بودن حوزه کاری شرکت جویابهنود، تمامی پرسنل دانش آموخته های تخصصی در رشته های دامپزشکی، شیمی تجزیه و آلی، مهندسی علوم و صنایع غذایی و میکروبیولوژی هستند.

 

 

شموسی به برخی از مهم‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی جویا بهنو د اشاره کرد و افزود: در بخش شیمی دستگاهی شرکت در حال حاضر تجهیزاتی همچون GCMS برای اندازه گیری باقی مانده سموم آفت کش‌ها، GC برای آزمون پروفایل اسید چرب و استرول‌های گیاهی، HPLC برای اندازه گیری هیستامین، سوربات پتاسیم و بنزوات سدیم، آنتی اکسیدان‌ها، آفلاتوکسین ها و اندازه گیری قندهای مصنوعی نظیر آسپارتام و ساخارین و Atomic Absorption برای اندازه گیری فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

وی درباره بخش میکروبی توضیح داد: تمامی آزمون های میکروبی در محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، شوینده، مکمل های غذایی و ورزشی، پروبیوتیک ها، انجام می گردد. نظیر: اشریشیاکلای، کلستریدیوم، باسیلوس سرئوس، استافیلوکوکوس کوآگولاز مثبت و ... در این آزمایشگاه قابل انجام هستند.

 

شموسی با اشاره به بخش شیمی کلاسیک توضیح داد: تمامی آزمون‌های شیمی مطابق با استانداردهای ملی غذایی و شوینده مانند پروتئین، استخراج چربی جهت آزمون های پراکسید و اسیدیته، کربوهیدرات، فسفات و نیتریت ، خاکستر و بریکس، پرولین و هیدروکسی متیل فورفورال و ... قابل انجام هستند.

سرپرست مجموعه آزمایشگاهی جویا بهنود با بیان این‌که شرکت برای تحقیقات دانشگاهی تخفیف 10 درصدی را لحاظ می کند افزود: این مجموعه آزمایشگاهی، از پژوهش‌ها در حوزه غذا حمایت می‌کند و تا کنون تحقیقات مختلفی را با موضوعات مختلف به سرانجام رسانده است.

 

شموسی، درباره برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در شرکت جویا بهنود عنوان کرد: شرکت جویابهنود در نظر دارد در سال 1403 دوره های مربوط به کاربری با تجهیزات کروماتوگرافی، آموزش نحوه کنترل عملکرد محیط کشت ها، انجام آزمون های میکروبی و شیمی را مطابق با استاندارد های ملی ایران برگزار کند.

 

شرکت جویا بهنود در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code