پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی چهارمین وبینار آموزشی "مطالعات جانورشناسی در حوزه میراث فرهنگی" را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، پیش از شکل گیری علم ژنتیک، مطالعه تکامل همیشه توسط تاکسونومیست‌ها انجام می‌گرفت. در این علم، تنوع موجودات و تعیین دقیق وضعیت تاکسونومیکی هر نمونه جانوری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

 

از سوی دیگر مطالعه در این زمینه در حوزه باستانی با توجه به بقایای استخوانی مکشوفه از محوطه ها بسیار حائز اهمیت است. مشخص کردن جنس و گونه‌های جانوری برای هر منطقه و تحلیل نوع معیشت و زندگی مردمان آن عصر و دوره همیشه مورد توجه بوده است.

 

 

برگزاری چهارمین دوره زیست شناسی (جانورشناسی) در حوزه میراث فرهنگی

 

بر این اساس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی، چهارمین وبینار آموزشی "مطالعات جانورشناسی در حوزه میراث فرهنگی" را در تاریخ 13 و 14 آذر ماه ۱۴۰۰ با همکاری شبکه آزمایشگاهی، پژوهشکده باستان شناسی و موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران برگزار می نماید.

 

سرفصل های این دوره آموزشی شامل، گونه شناسی چرم در مطالعات باستانی، مطالعه الیاف با مشاء حیوانی در نمونه های تاریخی، تشخیص استخوان یا عاج، مطالعات سیستماتیک جانوری، مباحث تنوع زیستی و تحلیل آناتومی جانوری در نمونه های استخوان جانوری است.

 

شایان ذکر است کلیه پژوهشگران و دانشجویان در حوزه زیست شناسی-باستانی و مرمت آثار می توانند در این دوره به صورت رایگان و با استفاده از لینک وبینار شرکت نمایند.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,باستان شناسی,دوره آموزشی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code