صفحه اصلی

شرکت دانش‌بنیان دوام بنیان حامی ایرانیان وبینار کالیبراسیون و اندازه‌گیری عمومی را خرداد ماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شرکت دانش‌بنیان دوام بنیان حامی ایرانیان در راستای ارتقای مهارت‌های مورد نیاز برای استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری و آزمایش در صنایع مختلف مانند تولیدی، مراقبتی، بهداشتی، انرژی و هوافضا وبینار کالیبراسیون و اندازه‌گیری عمومی را با 30 درصد تخفیف ویژه اعضا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خرداد ماه جاری برگزار می‌کند.

کالیبراسیون فرایند مقایسه خوانش یک ابزار اندازه‌گیری روی یک قطعه از سیستم یا تجهیزات، با قطعه دیگری از تجهیزات است که کالیبره شده و به مجموعه‌ای از پارامترهای شناخته شده ارجاع داده شده است.

 

 

تجهیزات مورد استفاده در این فرایند به عنوان مرجع باید به طور مستقیم قابل ردیابی با تجهیزاتی باشد که طبق استاندارد ISO/IEC 17025 کالیبره شده است.
این فرایند شامل تعمیر دستگاه در صورت خرابی آن نیز می شود. البته آزمایشگاه قبل از آن مشتری را از وضعیت دستگاه مطلع و با موافقت ایشان اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه خواهد کرد. پس از پایان کار، گزارشی از کارشناس کالیبراسیون ارائه می‌شود که خطا در اندازه‌گیری را قبل و بعد از فرآیند کالیبره کردن دستگاه مشخص می‌کند.

 

از مهم‌ترین سرفصل‌های این وبینار می‌توان به اصول، مفاهیم و مبانی کالیبراسیون، آشنایی با تعاریف و اصطلاحات اندازه‌گیری، معرفی کمیت‌ها و یکاهای اندازه‌گیری، انواع تجهیزات اندازه‌گیری، مراحل فرآیند کالیبراسیون، روش‌های مختلف کالیبراسیون و الزامات عمومی آن‌ها، آشنایی با خطاهای اندازه‌گیری و مفاهیم اولیه عدم قطعیت، روش‌های تعیین فواصل کالیبراسیون در ابزار اندازه‌گیری، روش‌های اجرایی و برچسب کالیبراسیون، گواهینامه و سوابق کالیبراسیون اشاره کرد.

 

برای اطمینان از نتایج اندازه‌گیری شده، نیاز مداوم به حفظ کالیبراسیون تجهیزات در طول عمر آن برای اندازه‌گیری‌های معتبر و قابل اعتماد، دقیق و قابل تکرار وجود دارد بر همین اساس شرکت دانش‌بنیان دوام بنیان حامی ایرانیان وبینار کالیبراسیون و اندازه‌گیری عمومی را خرداد ماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

این دوره برای افرادی که مسئولیت مدیریت و نگهداری تجهیزات اندازه‌گیری و آزمایش را بر عهده دارند از جمله کارشناسان کالیبراسیون، مهندسان، پرسنل کنترل کیفیت و مدیران آزمایشگاه مناسب است.

 

گفتنی است این وبینار از حمایت 90 درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت 30 درصدی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای مخاطبین برخوردار است.

 

لازم به ذکر است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره 09932205385 تماس حاصل کنند.شایان ذکر است شرکت دانش‌بنیان دوام بنیان حامی ایرانیان با برخورداری از تجهیزات پیشرفته از توانمندی انجام آزمون‌های تخصصی برخوردار است.

همچنین این مجموعه فناور دارای گواهینامه‌های معتبر مورد تایید مرکز صلاحیت ایران و آزمایشگاه همکار استاندارد در حوزه‌های ژئوتکنیک و مصالح ساختمانی بوده و دوره‌های آموزشی تخصصی مصالح ساختمانی را برگزار می‌کند.

 

شرکت دانش‌بنیان دوام بنیان حامی ایرانیان در استان همدان استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.