مدیر مجموعه آزمایشگاهی شرکت نوین فناوری مهر مام از ارائه خدمات و توانمندی آزمایش‌های مربوط به حوزه زیستی و ژنتیکی در این شرکت گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حمیدرضا موذنی ضمن اشاره به خدمات و آزمایشات مرتبط با ژنتیک و بیماری­های ژنتیکی و همچنین پذیرش تعداد زیادی از هموطنان و دانشجویان گفت: محور اصلی این مجموعه، ارائه خدمات ژنتیکی می­باشد که شامل بخش­های طراحی بیوانفورماتیکی، آزمایشات ژنتیکی، خدمات توالی یابی و ... می­باشد.

 

این فعال حوزه پژوهش، با بیان اینکه شرکت نوین فناوری مهر مام(مام­ژن)، یک مرکز تخصصی خدمات ژنتیکی و عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است، گفت: تمامی نیروهایی که در این مجموعه در حال فعالیت هستند، نیروهای متخصص در حوزه های مرتبط هستند و اشتغال زایی در این مجموعه به صورت کاملا هدفمند صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به تجهیزات موجود در این مجموعه بیان کرد: مرکز مام­ژن مجهز به دستگاه ABI3500 است، که این دستگاه به روزترین دستگاه حال حاضر جهت آنالیز توالی­های ژنتیکی به شمار می‌رود.

 

خدمات آزمایشگاهی در حوزه زیست‌فناوری و ژنتیک به یاری پژوهش‌ها آمد

 

موذنی ادامه داد: همچنین باتوجه به نیاز روز افزون جامعه دانشجویی به خدمات بیوانفورماتیکی از جمله طراحی پرایمر و .... مرکز مام­ژن، امکان ارائه خدمات بیوانفورماتیکی را به این عزیزان دارد. ارائه خدمات بیوانفورماتیکی به صورت آنلاین و همچنین به کمک نرم افزارهای بیوانفورماتیکی قابل انجام هستند.

 

وی در خصوص نحوه دریافت نمونه گفت: فرم توالی­یابی مام­ژن، به همراه نمونه pcr product و همچنین پرایمرها/پروب های مربوطه، عکس ژل نمونه به آزمایشگاه توالی­یابی مام­ژن ارسال میشود و پس از طی شدن فرایندهای آزمایش و قرار گرفتن در دستگاه توالی یابی، داده به دست آمده با اعلام قبلی برای فرستنده ایمیل میگردد.

 

 موذنی با تاکید بر اینکه شکل گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری­های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت­های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی داشته است گفت: شبکه به عنوان یک راه ارتباطی بین سازمان های مختلف و دانشجویان و اساتید مرکز است؛ این امر موجب برطرف شدن نیازهای مرتبط با جوامع علمی می گردد. بنابراین پیشنهاد می‌شود جهت ارتقای بیش‌تر این شبکه امکان ثبت برخی خدمات که قابل اجرا در کشور نیستند و همچنین خدماتی که توسط نرم افزارها و یا به صورت آنلاین قابل ارائه است، به مجموعه خدمات شبکه آزمایشگاهی اضافه شود.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code