سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به روش آنالیزی نوین آنیون‌ها و کاتیون‌های معدنی، کربوکسیلیک و سولفونیک اسیدها دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، سیستم اندازه‌گیری همزمان آنیون‌ها و کاتیون‌های معدنی، کربوکسیلیک و سولفونیک اسیدها با روشی آسان و مقرون‌به صرفه توسط محققان پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران راه‌اندازی شد.

 

در حال حاضر روش‌های مرسوم اندازه‌گیری آنیون‌ها و کاتیون‌های معدنی در نمونه‌های مختلف توسط روش‌هایی نظیر اسپکتروفتومتری، کیت‌های آزمایشگاهی، جذب اتمی، ICP و کروماتوگرافی یونی انجام می‌شود که در نوع خود روش‌هایی گران قیمت است و در مورد روش‌های اسپکتروفتومتری و کیت‌های آزمایشگاهی تا حدودی غیر‌دقیق نیز به شمار می‌روند.

 

با توجه به هزینه‌های بالا و همچنین محدودیت اندازه‌گیری تک عنصری هر یک از روش‌های مذکور، یافتن روش‌های سریع، دقیق و مقرون‌به‌صرفه از الزامات این حوزه به شمار می‌آید.

 

در این راستا آزمایشگاه کروماتوگرافی مایع پژوهشکده زیست فناوری در سایه الطاف الهی و تلاش همکاران این مجموعه پس از ماه‌ها تلاش به دانش فنی اندازه‌گیری همزمان آنیون و کاتیون‌های معدنی و همچنین کربوکسیلیک و سولفونیک اسیدها با استفاده از تکنیک HPLC با شناساگرهای عمومی نظیر RI ، UV و همچنین فاز متحرک آبی و ارزان قیمت دست یافته است.

 

پژوهشکده زیست فناوری آمادگی کامل خود را جهت انتقال این دانش فنی به کلیه مراکز آموزشی، پژوهشی و همچنین آزمایشگاه‌های مربوطه در کل کشور اعلام می‌دارد.

شایان ذکر است سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بنا بر ضرورت‌ها و نیازهای جامعه به عنوان نهادی پیشتاز عهده‌دار ایجاد، توسعه و یا انتقال فناوری‌های موردنیاز در رفع معضلات پیش روی کشور بوده است.

 

همچنین این مجموعه فناور با طراحی فرآیندها و ایجاد بسترهای مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققین از ایده تا تولید است.

ایجاد زیرساخت مناسب جهت شبکه‌سازی علمی کشور، ارزیابی اختراعات، فراهم کردن بستر مناسب جهت شکل‏گیری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی توانمندی فناورانه و معرفی و جایابی دانشجویان رشته‌های مختلف به صنایع و واحدهای فناور جهت کارآموزی تنها بخشی از خدمات این پژوهشکده به شمار می‌رود.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code