گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو، کارگاه آموزشی « تصدیق گواهینامه های کالیبراسیون و تفسیر نتایج کالیبراسیون» را سه شنبه مورخ 27 شهریور‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

هدف کالیبراسیون ایجاد نظام موثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای اندازه شناسی وسایل اندازه گیری و همه تجهیزاتی است که عملکرد آن تجهیزات بر کیفیت فرایند تاثیرگذار هستند. تجهیزات اندازه‌گیری باید به طور دوره‌ای کالیبره شوند. برای تجهیزاتی که کالیبره می‌گردند، گواهی کالیبراسیون صادر و پیوست دستگاه می‌شود. گواهینامه کالیبراسیون سندی است که شامل اطلاعات مربوط به کالیبراسیون دستگاه است. این گواهینامه اطلاعات ارزشمندی در مورد کیفیت و دقت اندازه‌گیری دستگاه ارایه می‌دهد. هدف نهایی کالیبراسیون برقراری قابلیت ردیابی است. مهمترین ویژگی که یک اندازه‌گیر باید داشته باشد، وجود قابلیت ردیابی است. قابلیت ردیابی، قابلیت ارتباط دادن مقدار یک استاندارد یا نتیجه یک اندازه‌گیری با مرجع‌های ملی یا بین المللی از طریق زنجیره پیوسته مقایسه‌ها که همگی عدم قطعیت معینی دارند، را دارد. کالیبراسیون تنها راه برقراری قابلیت ردیابی است.

 

 

با هدف آشنایی کارشناسان و مدیران آزمایشگاه‌ها با اهمیت و ضرورت تفسیر نتایج کالیبراسیون و تصدیق گواهینامه‌های کالیبراسیون مربوطه،گروه ارزیابی و نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو و میکرو کارگاه آموزشی « تصدیق گواهینامه های کالیبراسیون و تفسیر نتایج کالیبراسیون» را روز سه‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

از سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به معرفی سیستم بین المللی واحدها، مفاهیم کالیبراسیون، قابلیت ردیابی، تصدیق گواهینامه های کالیبراسیون، جدول کالیبراسیون، حدود پذیرش، تفسیر نتایج کالیبراسیون و درج قواعد تصمیم‌گیری در گواهینامه‌های کالیبراسیون اشاره کرد.

 

 

مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های اندازه‌گیری و تعیین مشخصات مواد و محصولات، مخاطبین این دوره آموزشی هستند و هزینه ثبت نام در دوره با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری نانو مبلغ ۸۵۰,۰۰۰ تومان (هشتصد و پنجاه هزار تومان) در نظر گرفته شده که مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برای استفاده از حمایت آموزشی و ثبت درخواست حضور در دوره‌های آموزشی می‌توانند مشخصات کارگاه آموزشی و فهرست افراد متقاضی شرکت در کارگاه را در قالب نامه رسمی از طریق بخش درخواست حمایت (کارتابل آزمایشگاه)، به شبکه ارسال نموده و تا سقف حمایت مصوب شبکه از اعتبار آموزشی مصوب بهره‌مند گردند.

 

شایان ذکر است ثبت نام در این کارگاه آموزشی از روز شنبه 17 شهریورماه ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت کارگاه، ادامه خواهد داشت.

 

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس https://eseminar.tv/wb143727 مراجعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 66120378-021 (خانم امینی) تماس بگیرند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code