صفحه اصلی

دانشگاه شهید باهنر کرمان، دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس تحت فشار و دمای بالا را در آزمایشگاه پژوهشی و تحقیقات کاربردی نصب و راه‌اندازی کرد.

دانشگاه شهید باهنر کرمان با هدف ارایه خدمات به دانشجویان، پژوهشگران، محققان و سازمان‌های مربوطه و رفع نیازهای ایشان، دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس تحت فشار و دمای بالا را در آزمایشگاه پژوهشی و تحقیقات کاربردی (مرکزی) نصب و راه‌اندازی کرد.
مراحل نصب، راه‌اندازی و آموزش نحوه کار با این دستگاه توسط آقای دکتر فیلیپ جاگر و با حضور کارشناس شرکت تأمین کننده داخلی دستگاه انجام شد.


از قابلیت‌های این دستگاه کشش سطحی به صورت pendant drop و sessile drop و امکان محاسبه زاویه تماس به صورت استاتیک و دینامیک است. این دستگاه علاوه بر مجهز بودن به اتمسفر آزمون شامل هوا، هلیوم، نیتروژن و دی اکسید کربن تا فشار 10000 psi و دمای 200 درجه سانتی گراد، از نمونه‌های منحصر به فرد تجهیزات در ایران نیز به شمار می‌رود.

همچنین، این دستگاه به طور کلی برای مطالعه پدیده‌های سطحی کارایی داشته و از کاربردهای این دستگاه، مطالعات ازدیاد برداشت نفت، مهندسی رنگ، شیمی سطح، و موارد مشابه می‌توان اشاره کرد.

لازم به ذکر است، دستگاه مذکور در حال حاضر، فعال بوده و آماده ارائه خدمات به پژوهشگران است.
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی آزمایشگاه http://centerallab.fa.uk.ac.ir مراجعه نموده و یا با شماره 33257511-034 تماس حاصل فرمایند.