صفحه اصلی

پژوهشکده علوم همگرای دانشگاه تهران 12 و 13 دی 1398 میزبان گارگاه دو روزه‌ای با عنوان کاربردهای بالینی و پژوهشی ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی مغز است.

تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (TMS) و ثبت فعالیت الکتریکی مغز  (EEG) به صورت همزمان (TMS-EEG) به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی غیرتهاجمی مدارهای مغزی در انسان مطرح شده و امکان ارزیابی خصوصیات مختلف قشر مغز از جمله تحریک پذیری و ارتباطات درونی را فراهم کرده است. در طول دهه های گذشته این روش برای جمعیت های بالینی مختلف مورد استفاده قرار گرفته و متخصصان امر را قادر ساخته تا نشانگرهای زیستی مبتنی بر TMS-EEG را در زمینه پاسخ به درمان و آسیب شناسی کارکردی مغز توسعه دهند.

 

آزمایشگاه گروه آتیه درخشان ذهن با همکاری پژوهشکده علوم همگرای دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کارگاه  دو روزه  کاربردهای بالینی و پژوهشی ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی مغز در دی ماه 1398 خواهد کرد. این کارگاه روزهای 12 و 13 دی ماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

در این کارگاه دو روزه و با حضور دکتر رضا زمردی متخصص علوم اعصاب محاسباتی و  پژوهشگر ارشد موسسه اعتیاد و سلامت روان (CAMH) دانشگاه تورنتو در کانادا به مباحث مختلفی در این حوزه ارائه می‌شود. این موضوعات شامل مبانی و آنالیز ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی (TMS-EEG) کاربردهای بالینی TMS-EEG و دورنمای پژوهشی و بالینی TMS-EEG خواهد بود.

 

با توجه به اینکه ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی مغز از جمله خدمات پژوهشی ارائه شده توسط آزمایشگاه آتیه درخشان ذهن است، برگزاری این کارگاه می تواند منجر به افزایش دانش و مهارت پژوهشگران علاقمند به این زمینه شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22983828 تماس حاصل فرمایند.