صفحه اصلی

آزمایشگاه قطعه آزمون الکترونیک رسانا یکی از مجموعه‌های فناور شبکه آزمایشگاهی است که خدمات تخصصی را در حوزه قطعات و مدارهای الکترونیک ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، سید سعید صفوی مدیر آزمایشگاه قطعه آزمون الکترونیک رسانا با بیان این‌که تست و غربالگری قطعات الکترونیک یکی از محورهای ارائه خدمت این مجموعه آزمایشگاهی به شمار می‌رود، ادامه داد: هدف محوری ما در راه‌اندازی این مجموعه تبدیل شدن به گروهی از شرکت‌های فعال در صنعت الکترونیک است که بتوانند ضمن کمک به تولیدکنندگان محصولات یادشده، پژوهشگران، متخصصان و دانشگاهیان را نیز یاری کنند.

 

این فعال فناور از ایجاد مجموعه‌ای با زیرشاخه‌های مختلف در صنعت الکترونیک گفت و ادامه داد: فعالیت ما با ساخت سیستم‌های الکترونیک در حوزه نظارت تصویری، انواع سوئیچرهای دوربین‌های مدار بسته و کنترلر پایه گردون لنز آغاز شد و تا سال 1383 به همین ترتیب ادامه پیدا کرد.

 

این فعال فناور، از گسترش خدمات تحقیقاتی و ارائه به شرکت‌های فعال در این حوزه گفت و افزود: این خدمات، علاوه بر خود مجموعه، برای دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه پیاده شد و به همین نسبت فعالیت در حوزه مخابرات، خودرو، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و غیره به گستره فعالیت‌ها افزوده شد.

 

صفوی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه غربالگری و تست قطعات الکترونیک قطعه آزمون رسانا با هدف ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل، حفظ اعتبار برند ملی و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری افزود: کیفیت عامل بسیار مهمی است و در تولید یک محصول پارامتر استفاده از قطعات اصل نقش حیاتی دارد. متأسفانه شاهد بوده‌ایم که پس از تولید یک محصول با گذشت زمان کوتاهی دچار عیب می‌شود و مجدداً به کارخانه باز می‌گردد. این مسئله برند و اعتبار یک شرکت و تولید کننده را تهدید می‌کند و برای مصرف‌کننده پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آورد. نسبت به این مشکلات و مسائلی که پیش میاد با قطعات الکترونیک بسیار مستقیم است، در صنعت خودرو نیز این مسئله بسیار حساس بوده و در مواردی استفاده از قطعات غیر اصل می‌تواند منجر به بروز صدمات جانی شود.

 

وی ادامه داد: با این هدف و به منظور ایجاد اطمینان در فرآیندهای تولید و زنجیره تأمین محصولات ساخت داخل نیاز به راه‌اندازی این آزمایشگاه بود که شرکت قطعه آزمون رسانا با ایجاد اولین نمونه از آزمایشگاه‌های غربالگری قطعات الکترونیک مشغول ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنایع ایران است.

 

مدیر مجموعه قطعه آزمون الکترونیک رسانا از ارائه خدمات آزمایشگاهی متنوع در حوزه الکترونیک گفت و افزود: برای این‌که فرآیندهای موجود در تولید محصولات ایران با استفاده از قطعات الکترونیک اصل به درستی و با استانداردهای جهانی پیش برود، می‌باید خدمات آزمایشگاهی و غربالگری مطلوب و منطبق با فناوری روز در اختیار باشد. بر همین اساس، خدمات متنوع این مجموعه، بر بستر شبکه آزمایشگاهی از جمله اندازه گیری ابعاد، آنالیز بردهای الکترونیکی، میزان مصرف انرژی در تجهیزات الکتریکی و خواص رسانایی و استحکام قطعه‌ها ارائه می شود.