صفحه اصلی

سایت آموزش فناوری نانو بسته جامع غیرحضوری «پوشش‌دهی به روش PVD (تئوری-عملی)» را ارائه می‌کند.

رسوب‌دهی فیزیکی بخار ((PVD) Physical Vapor Deposition) یکی از روش‌های انباشت در خلاء می‌باشد که می‌تواند برای تولید لایه‌های نازک و پوشش‌ها استفاده شود. پوشش‌دهی شامل تکنیک‌هایی است که با ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی سطح قطعات، خواص فیزیکی، شیمیایی یا مکانیکی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کنند.

 

پوشش‌های PVD به‌طور کلی برای بهبود سختی، مقاومت در برابر سایش و مقاومت به اکسیداسیون استفاده می‌شود؛ بنابراین، چنین پوشش‌هایی در طیف گسترده‌ای از حوزه‌های فناوری مانند: هوافضا، ربات‌های جراحی/ پزشکی، ابزار برش، فیلم‌های نازک و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این بسته شامل 6 ساعت آموزش مباحث تئوری پوشش‌دهی به روش PVD و همچنین نحوه کار با دستگاه‌های PVD (کندوپاش مغناطیسی و تبخیر حرارتی) است و علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام در دوره، به محتوای آموزشی دوره دسترسی خواهند داشت؛ دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران رشته‌های مهندسی مواد، شیمی، فیزیک، فناوری نانو، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی خوردگی، مهندسی هوافضا و سایر رشته‌های مهندسی می‌توانند از محتوای این دوره برای انجام مطالعات و پژوهش‌های خود استفاده کنند.

 

 

دسترسی به دوره محدودیت زمانی ندارد و شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب نمره بالای 50 درصد در آزمون پایان‌دوره شوند، گواهی پایان دوره فارسی و انگلیسی را دریافت می‌کنند.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آموزش فناوری نانو به آدرس nanoeducation.ir مراجعه کنند یا با شماره 09104712036 تماس حاصل نمایند.