صفحه اصلی

شرکت آزما صنعت قائم با توانمندی در ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه تجهیزات ساختمانی و ابزارهای اطفای حریق، به ارتقای کیفیت محصولات این حوزه کمک می‌کند.

محمدرضا رفیعی مدیرعامل شرکت آزما صنعت قائم، با بیان این‌که ارائه خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی در زمینه فلزات و آلیاژها و محصولاتی از قبیل شیرآلات ساختمانی بخشی از فعالیت‌های این شرکت دانش‌ بنیان است ادامه داد: شرکت آزما صنعت قائم، در زمینه فعالیت های آزمایشگاهی و با بهره‌گیری از آخرین استانداردهای تدوین شده در زمینه انجام انواع آزمون‌های مکانیک و متالورژی، به عنوان مرکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و آزمایشگاه همکار با اداره استاندارد فعالیت می‌کند.

 

تاکید بر ارتقا کیفیت

این فعال فناور با اشاره به تاکید شرکت بر هدف ارتقا کیفیت با کنترل فرآورده‌های تولیدی براساس استانداردهای مربوطه گفت و ادامه داد: در راستای این هدف و برای بهبود مداوم خدمات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان، این شرکت نسبت به استقرار سیستم کیفیت بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025: 2017 اقدام کرده است.

 

رفیعی از تجهیزات و خدمات آنالیزی این مجموعه فناور گفت و ادامه داد: در حال حاضر طیف متنوعی از انواع خدمات پژوهشی و  آزمایشگاهی در زمینه فلزات، آلیاژها و فرآورده‌های آنها و محصولاتی از قبیل ابزارآلات صنعتی، الکترودهای جوشکاری، شیرآلات ساختمانی و صنعتی، سنگ‌های برش و سایش، سامانه‌های اطفای حریق، اسپرینکلرها، مخازن تحت فشار، لوله و اتصالات آهنی و غیرآهنی، تجهیزات اداری و غیره، ارائه می‌شود.

 

فرآیند ارائه خدمات

رفیعی با توضیح درباره فرآیند دریافت نمونه تا ارائه نتایج آزمایشگاهی گفت: کلیه نمونه‌های وارده به آزمایشگاه، پس از انجام فرآیندهای مرسوم، براساس استانداردهای ملی یا بین‌المللی مربوطه در آزمایشگاه مورد آزمون قرار می‌گیرد. سپس، نتایج در قالب گزارش، یا در سامانه مربوطه یعنی سازمان ملی استاندارد یا گمرک ثبت می‌شود و یا در مورد نمونه‌های شخصی، گزارش در دو شکل فیزیکی یا سیستمی، به مشتری تحویل داده می‌شود.

 

 

رفیعی از تلاش شرکت آزما صنعت قائم برای تعامل گسترده و شبکه‌ای با فعالان حوزه پژوهش، فناوری و صنعت گفت و ادامه داد: تلاش ما بر این است که فعالیت های شرکت در تمام حوزه های ارتباطی، با شبکه سازی همراه باشد که نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در این راستا، برای آزمایشگاه ها مفید و راهبردی است؛ طوری که منجر به ایجاد فضای رقابتی سالم با سایر شرکت ها، همکاری و در نتیجه پیشرفت های علمی می‌شود ضمن آن‌که تاثیر بسزایی در بهبود فعالیت شرکت‌ها، به ویژه در افزایش کیفیت ارائه خدمات و کسب رضایت مشتریان داشته است.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به محصولات موجود در دامنه فعالیت آزمایشگاه اظهار کرد: این دوره‌ها برای مدیران کیفیت واحدهای تولیدی سراسر کشور و به درخواست سازمان ملی استاندارد در محل آزمایشگاه و با هدف استانداردسازی تولید برگزار می‌شود.

 

این فعال فناور، استفاده از مراجع معتبر در کنار روزآمدی و اطمینان از کالیبره بودن تجهیزات را دو عامل مهم نقش آفرینی آزمایشگاه‌ها در توسعه پژوهش‌ ها و ارتقا کیفیت و کارآمدی محصولات دانست و گفت: انجام آزمون‌ها با روش‌های مناسب و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی معتبر، تحلیل نتایج آزمون‌ها و ارائه گزارش مناسب به مشتریان و انجام کلیه فعالیت‌ها به صورت بی‌طرفانه و در راستای عملیات پایدار از ضرورت‌هایی است که به نقش آفرینی هرچه بیش‌تر آزمایشگاه‌ها در توسعه محصولات کارآمد و با کیفیت کمک می‌کند.