صفحه اصلی

خدمات کوانتومتری برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی به دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

علی اصغر عباسی جوزدانی مدیر آزمایشگاه کوانتومتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه این آزمایشگاه یکی از بخش‌های کارگاه ریخته‌گری دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و از زیرمجموعه‌های مرکز تحقیقات مواد پیشرفته دانشکده مهندسی مواد است، گفت: آزمایشگاه تقریباً از 8 سال پیش اقدام به ارائه خدمات آزمایشگاهی کوانتومتری به شرکت‌های ریخته‌گری و تولیدی استان اصفهان کرده است.

 

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از اساتید مجرب و کادر فنی کارآزموده و بالا بردن دقت و عملکرد بر پایه استانداردهای رایج، توانستیم به‌عنوان یکی از تأثیرگذاران کیفیت و جزو یکی از آزمایشگاه‌های مطرح خود را معرفی کنیم.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه مجهز به بلوک‌های استاندارد است که یکی از پارامترهای مهم در بالا بردن دقت و صحت نتایج آزمایش محسوب می‌شود، افزود: همچنین آزمایشگاه به دستگاه کوانتومتری تجهیز شده که قادر به تعیین نوع و درصد عناصر در پایه‌های آهن انواع چدن‌ها، فولادهای آلیاژی، استیل و مس و آلیاژهای مس و آلومینیوم است.

 

عباسی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر نجف‌آباد دارای 3 شهرک صنعتی قوی است و تقریباً قطب ریخته‌گری استان اصفهان محسوب می‌شود، شروع فعالیت این آزمایشگاه باعث شد که تولید شمش و قطعات صنعتی از حالت سنتی و کلیشه‌ای خارج و به سمت تولید با کیفیت و برند شدن گرایش پیدا کند که ناشی از مشاوره و خدمات گسترده این آزمایشگاه بود.

 

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز این مجموعه اخذ گواهی استاندارد 17025 است، عنوان کرد: در این راستا اقدامات اساسی صورت گرفته و در حال گذراندن مراحل آن هستیم، هم‌چنین آموزش کادر فنی و به‌روز بودن آن‌ها و از همه مهم‌تر مجهز شدن به دستگاه‌های روز دنیا و بالا بردن تعداد بلوک‌های استاندارد از موضوعات دیگر هستند.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به اینکه دانشکده مواد دانشگاه آزاد نجف‌آباد یکی از دانشکده‌های پویا در زمینه متالورژی است، گفت: این آزمایشگاه با ارائه خدمات کوانتومتری برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکتری توانسته سهم به سزایی در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی ایفا کند.

 

عباسی با بیان اینکه بنا به درخواست دانشجویان و صنعتگران چندین دوره‌های آشنایی و آموزش اپراتوری دستگاه کوانتومتری برگزار شد، تصریح کرد: استقبال خوبی از دوره‌ها به عمل آمد که بیشتر جهت آشنایی داوطلبان به حساسیت کار این آزمایشگاه و بالا بردن سطح معلومات آن‌ها در این زمینه بود.