صفحه اصلی

کارگاه آموزشی استاندارد سازی و توسعه کیفیت در چرخه عمر فناوری محصول با رویکردی کاربردی با هدف ارتقای دانش و مهارت فعالان حوزه استاندارد، کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

استانداردسازی یکی از ضرورت‌های اصلی و راهبردی در چرخه محصول و تولید فرآورده‌ای رقابتی و برخورداری از کارآمدی است. آزمون و اندازه گیری یکی از بخشهای راهبردی و حیاتی در استانداردسازی به شمار می‌رود و بنابراین، آزمایشگاه‌ها نقشی کلیدی در تحقق استانداردها ایفا می‌کنند.

 

رعایت اصول و معیارهای استانداردسازی در چرخه عمر فناوری محصول، یکی از ضرورت هایی است که بخش‌های تولیدی، توسعه فناوری، آزمایشگاهی و کنترل کیفیت نیازمند آگاهی از آن هستند.

 

بر همین اساس و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری گیلان، «کارگاه آموزشی استاندارد سازی و توسعه کیفیت در چرخه عمر فناوری محصول با رویکردی کاربردی» برگزار می‌شود.

 

در این کارگاه آموزشی که روزهای 29 و 30 تیرماه جاری و از ساعت ۸ تا ۱۶ برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان با مفاهیمی چون استانداردسازی و کیفیت، نقش استانداردها و کیفیت در چرخه عمر محصول و فناوری، استاندارد سازی و تناسب آن با قابلیت اطمینان، کیفیت و ایمنی آشنا می شوند.

 

 

 همچنین آشنایی با نظام ملی استاندارد زیرساخت‌های کیفیت و نوآوری آزمون و اندازه‌گیری در چرخه عمر محصول و فناوری، استاندارد طرح کیفیت محصول و الزامات آن، کنترل کیفیت، نمونه برداری و ارزیابی محصول در شرکت و تضمین کیفیت در چرخه عمر محصول از دیگر سرفصل‌های راهبردی این کارگاه آموزشی به شمار می‌روند.

 

در کارگاه آموزشی استاندارد سازی و توسعه کیفیت در چرخه عمر فناوری محصول با رویکردی کاربردی همچنین چالش‌ها و مسائل استاندارد سازی و کیفیت در ارتباط با نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مورد بررسی قرار می گیرد.

 

لازم به ذکر است، آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و شرکت‌های دانش بنیان، می‌توانند برای ثبت نام و برخورداری از تخفیف، با شماره 63102215-021 تماس بگیرند.