صفحه اصلی

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی، از طرح‌های پژوهشی و فناورانه در حوزه تراشه‌های نیمه‌هادی حمایت می شود.

مهلت ارسال طرح تا 27 آبان ماه تمدید شد.

توسعه فناوری میکروالکترونیک جزو راهبردهای اولویت‌دار در کشورهای توسعه یافته و خواهان توسعه به شمار می‌رود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری، تجاری‌سازی محصولات و رونق طرح‌های نوآورانه و فناورانه این حوزه را در دستور کار دارد.


امسال نیز با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از طرح هایی که توسط شرکت‌ها، تیم ها و دانشگاه های مختلف ارایه می‌شود، حمایت خواهد شد.


فرآیند دریافت طرح‌ها از نیمه اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد و همچون دوره‌های قبل، اولویت بندی طرح ها بر اساس امتیازات داده شده توسط داورانی متشکل از خبرگان و فعالان این حوزه صورت خواهد پذیرفت.


در این دوره، در راستای حمایت مضاعف از طرح هایی که امکان صنعتی و تولید انبوه شدن دارند ضوابطی برای طرح های دریافتی مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

 


بر اساس این فراخوان، تمامی طرح ها ملزم به پرداخت تا سقف 30 درصد از هزینه تمام شده تولید سطح اشغال شده هستند. نیمی از این مبلغ در زمان ارسال طرح و نیم دیگر در زمان تحویل تراشه دریافت می شود. پیشنهاد دهندگان طرح‌ها همچنین ملزم به ارایه دو سند شامل طرح تجاری و طرح تست و ارزیابی تراشه هستند. الگوی ارایه این اطلاعات متعاقبا اعلام خواهد شد.


برای طرح هایی که دارای مشتریان بالقوه هستند، با ارایه ی اسناد مرتبط، سطح اشغال شده به شکل نامحدود به در خواست متقاضیان، در نظر گرفته می‌شود. برای طرح هایی که به شکل دارایی فکری دارای پتانسیل فروش به خارج از کشور را داشته باشند و این مساله در طرح تجاری و اسناد آن‌ها قابل تایید باشد، سقف 2 میلیمتر مربع در نظر گرفته می شود.


برای طرح هایی که به شکل فناوری های نوآورانه توسط دانشگاه ها ارایه می شود، سقف یک میلیمتر مربع برای هر طرح در نظر گرفته خواهد شد.
علاقمندان می توانند برای ارسال طرح ها و ثبت نام، به کارتابل خود در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی مراجعه کنند.