صفحه اصلی

آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز خدمات آزمایشگاهی را به صورت تخصصی و در دو بخش میکروبی و شیمی ارائه می‌کند.

هادی پورجعفر مسئول آزمایشگاه جامع تحقیقات و مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز، با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشگاهیان و اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: در این مجموعه تحقیقاتی، آنالیز میکروبی مواد غذایی، طراحی کشت و شناسایی و جداسازی پروبیوتیک ها و تست‌های PCR انجام می‌شود. همچنین آزمایش‌ها در حوزه‌هایی چون نانوفناوری، گیاهان دارویی و فرمولاسیون ترکیبات غذایی و مکمل غذایی پروبیوتیکی، پری بیوتیکی، سین بیوتیکی زمینه را برای توسعه پژوهش‌ها و ارتقای محصولات فراهم کرده است.

 

مسئول آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز با اشاره به انجام خدمات پژوهشی، به دو پروژه‌ی جداسازی و شناسایی پروبیوتیک های بومی و همچنین جداسازی و تلخیص نانوسلولز باکتریایی انجام شده در این مرکز، اشاره کرد.

 

 

برگزاری دوره‌های آموزشی

پورجعفر با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای مهارت و توانمندی‌های دانشگاهیان و پژوهشگران عنوان کرد: در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز دوره آشنایی با میکروارگانیسم های پروبیوتیک، نحوه شناسایی و جداسازی و طراحی محیط های کشت پروبیوتیک ها، با تدریس استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و همکاری اساتید دانشگاه تهران برگزار می‌شود. مخاطبین این دوره، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و سایر محققین داخل و خارج دانشگاهی هستند.

 

این فعال حوزه پژوهش درباره نقش خدمات آزمایشگاهی در ارتقای پژوهش‌ها گفت: خدمات آزمایشگاهی باید پشتیبان درخواست های محققین بخصوص در مورد پروژه های محصول محور  و همچنین پلی بین تحقیقات اولیه آزمایشگاهی و کارآزمایی های بالینی و مطالعات حیوانی احتمالی تا حمایت کننده تولید محصول نهایی باشد.