صفحه اصلی

مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران خدمات تخصصی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی کلیه گروه‌های آموزشی و دانشجویان دکتری پژوهشی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، منصوره سلیمانی معاون اجرایی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران به معرفی این مرکز فناور پرداخت و بیان کرد: این مجموعه تجربه بیش از بیست سال ارائه خدمت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی کلیه گروه‌های آموزشی و دانشجویان دکتری پژوهشی را دارد و در حوزه‌های سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی، علوم اعصاب، سیگنال‌های سرطانی، بیولوژی اعتیاد و بیولوژی تولیدمثل، فعال است.

 

این فعال حوزه فناوری با بیان این‌که زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این مجموعه فراهم شده است عنوان کرد: این مرکز دارای هفت نفر هیئت علمی و دو پژوهشگر سلامت است که در زمینه هسته‌های تخصصی فعالیت دارند.

 

 

وی ادامه داد: این مجتمع آزمایشگاهی دارای چهار کارشناس آزمایشگاه حرفه‌ای است که به صورت تمام وقت در حال ارائه خدمت به دانشجویان هستند، همچنین یک کارشناس پژوهشیار جهت ارزشیابی مرکز و حوزه فناوری نیز با این مجموعه در حال همکاری است.

 

معاون اجرایی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه مطرح کرد: روش‌های بافت شناسی، آموزش و اجرای روش Real Time PCR، فلوسایتومتری، آموزش و اجرای روند کامل کشت سلول با تجهیزات لازم از جمله انکوباتورها و هود استریل، اجرای روش وسترن پلات، میکروسکوپ الکترونی، میکروسکوپ فلوئورسنت اینورت نوری معمولی جهت عکس‌برداری از نمونه‌های کشت سلول و میکروسکوپ اینورت جهت شمارس سلولی تنها بخشی از تجهیزات این پژوهشکده به شمار می‌رود.

 

سلیمانی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: همایش‌های بین‌المللی سالانه علوم اعصاب و همایش اعتیاد، کارگاه‌های تخصصی بیوانفورماتیک، آموزش و اجرای روش Real Time PCR، مقاله‌نویسی، هیستولورژی (ایمونوهیستوشیمی)، پروپوزال‌نویسی، کشت سلولی، میکروسکوپ الکترونی و کارگاه R در مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی برگزار می‌شود.

 

 

این فعال حوزه پژوهش با تاکید بر این‌که شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی داشته است گفت: رتبه‌بندی مراکز و ارائه تسهیلات به رشد و رونق مراکز آزمایشگاهی کمک می‌کند.

 

مرکز اجرایی تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران که از سال 1395 به عضویت شبکه آزمایشگاهی درآمده است در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.