صفحه اصلی

مجموعه فناور و آزمایشگاهی داناک، ضمن ارائه خدمات تخصصی آنالیز و گواهی‌های تایید اصالت جواهرات و گوهرسنگ‌ها، خدمات آزمایشگاهی برای توسعه پژوهش‌های این حوزه را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حسین علی عراقی مدیرعامل شرکت آنالیز جواهرات داناک، با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه جواهرات گفت: داناک به طور تخصصی و به ویژه در حوزه آنالیز جواهرات فعالیت دارد و خدمات ما نیز در بخش تعیین هویت سنگ‌ها و صدور شناسنامه برای اصالت سنگ‌ها است. همچنین در بخش آموزشگاهی و آموزش تخصصی گوهرشناسی فعالیت داریم.

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی داناک با اشاره به توانمندی در آنالیز سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جواهرات کانی‌ها تعیین هویت و به‌سازی سنگ‌ها از مهم‌ترین تجهیزات این حوزه نام برد و افزود: از مهم‌ترین این دستگاه‌ها می‌توان به رفرکتوتومتر برای ضریب شکست سنگ‌ها، میکروسکوپ برای دیدن عناصر تشکیل دهنده سنگ ها یا ناخالصی‌ها و ترازو برای وزن دقیق سنگ‌ها و وزن مخصوص آن‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به امکان حضور مشتریان و پژوهشگران در محیط آزمایشگاه، در صورت ارائه درخواست حضوری عنوان کرد: افراد با پر کردن فرم درخواست آزمایش و مشخصات فردی وارد اتاق مانیتور می‌شوند؛ در اتاق مانیتور که به صورت شیشه‌ای طراحی شده، می توانند فرآیندی را که روی نمونه انجام می شود، به صورت کامل تماشا کنند و در انتها با تعیین هویت توسط کارشناس مجموعه، شناسنامه سنگ برای مشتری صادر می شود.

 

 

عراقی، با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی این مجموعه عنوان کرد: با موسسه SSEF سوییس و نورث وست آمریکا همکاری داریم و می‌توانیم مدارک گوهرشناسی این دو موسسه معتبر را به درخواست دانش پذیران در اختیار آن‌ها قرار دهیم. همچنین هر‌ساله دوره‌های این دو مؤسسه را در مجموعه داناک برگزار می‌کنیم.

وی همچنین به برخی از پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده در داناک اشاره کرد و افزود: پژوهش در حوزه آنالیز جواهرات، همکاری در پروژه‌های اکتشاف و ثبت معادن و آموزش پیشرفته آنالیز جواهرات، بخشی از فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی داناک به شمار می‌روند.

گفتنی است مجموعه فناور و تحقیقاتی داناک در استان تهران استقرار دارد و از تیر ماه سال 1403 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درآمده است و خدمات خود را به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های مجموعه آزمایشگاه های شرکت آنالیز جواهرات داناک در سامانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.