مدیر مجموعه آزمایشگاهی شرکت سیستم کیفیت فنون، از ارائه خدمات ارزیابی و سنجش کیفیت فرآورده‌های غذایی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، منا جلال مدیر مجموعه آزمایشگاهی شرکت سیستم کیفیت فنون، ضمن اشاره به فعالیت این آزمایشگاه در قالب یک مجموعه دانش‌بنیان و ارائه خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: حوزه فعالیت شرکت انجام آزمون های تخصصی محصولات غذایی و میکروبیولوژی بوده و همچنین خدمات آموزش و مشاوره نیز ارائه می کند.

 

این فعال حوزه پژوهش ادامه داد: شرکت سیستم کیفیت فنون جزو شرکت های تائید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و دارای بیش از یک دهه سابقه در انجام امور بازرسی، آزمون و نمونه برداری است.

 

ارتقای کیفیت محصولات غذایی و کشاورزی با آزمایشات دقیق

وی با اشاره  به فعالیت واحد آزمایشگاه شرکت سیستم کیفیت فنون در انجام آزمون های تخصصی محصولات غذایی و کشاورزی گفت: این مجموعه آزمایشگاهی با بیش از یک دهه سابقه فعالیت توانسته است، گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ایزو 17025 را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را دریافت و به عنوان یکی از آزمایشگاه های مورد اعتماد سازمان ملی استاندارد فعالیت کند.

 

جلال ادامه داد: علاوه بر انجام آزمون محصولات غذایی مختلف، این آزمایشگاه با ایجاد زیرساخت های فنی لازم، موفق به اخذ پروانه بهره برداری آزمایشگاه مجاز از اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو شده است.

 

مدیر آزمایشگاه شرکت سیستم کیفیت فنون، با اشاره به تجهیزات موجود در این شرکت بیان کرد: این مجموعه با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمون مانند کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا ، طیف سنجی جذب اتمی، طیف سنجی نوری، پلاریمتری و سایر تجهیزات مرتبط مطرح بوده است.

 

خدمات آزمایشگاهی در مسیر ارتقای کیفیت مواد غذایی و کشاورزی قرار گرفت

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: این مجموعه توانایی انجام آزمون‌های تخصصی بر روی مشخصه‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، مایکوتوکسین ها و فلزات در محصولات غذایی مختلف را دارد. همچنین این آزمایشگاه با ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم، موفق به اخذ پروانه بهره برداری آزمایشگاه مجاز از اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو نیز شده است.

 

وی افزود: انواع چای،  قهوه، دمنوش، فرآورده های قنادی، انواع فرآورده های غلات، خشکبار و میوه های خشک، سبزیجات خشک، حبوبات، کمپوت، کنسرو، محصولات آرایشی و بهداشتی، از جمله محصولاتی هستند که قابلیت انجام آزمون بر روی آن‌ها در این مجموعه فناور و آزمایشگاهی وجود دارد.

 

تنوع در ارائه خدمات آزمایشگاهی

مدیر شرکت سیستم کیفیت فنون، با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه عنوان کرد: بررسی مقادیر آرسنیک در برنج توسط پژوهشکده استاندارد، بررسی اکراتوکسین در نوشیدنی ها توسط پژوهشکده استاندارد و بررسی مایکوتوکسین ها در آرد و غلات از پروژه های خاص این آزمایشگاه است.

 

وی، در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: آزمایشگاه سیستم کیفیت فنون دارنده‌ی گواهینامه تائیدیه خدمات آموزشی بوده و همواره در حال آموزش مسئولین فنی بخش تولیدی و دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی جویای کار است و در راستای اعتلای سطح علمی آموزش پذیران، با استفاده از استادان متخصص، مجرب و با سابقه گام برداشته است و با برگزاری کارگاه های آموزشی طولانی مدت ، امر آموزش را محقق می کند.

 

نقش حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی در توسعه خدمات فناورانه

جلال، با تاکید بر این‌که شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی داشته است گفت: شبکه آزمایشگاهی با هدف ارتقای سطح علمی آزمایشگاه ها و ارتباطات هرچه بیشتر بین آزمایشگاه ها و همینطور مشتریان، با اعطای تسهیلات و حمایت های ارزنده کمک شایانی به مراکز مربوطه داشته است.

 

شرکت سیستم کیفیت فنون به نیروی متخصص، دانش فنی و دانش ابزاری به عنوان الزامات پل ارتباطی میان پژوهش تا محصول اشاره کرد گفت: در تامین نیروی متخصص مشکلی نیست اما در تامین امکانات و ملزومات نظیر مواد و دستگاه‌های فناور و پیشرفته، مشکلات فراوانی وجود دارد که برای تامین این بخش، نیازمند دریافت حمایت و تسهیلات هستیم.

 

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,صنایع غذایی و کشاورزی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code