نشست مدیران آزمایشگاه های استان مرکزی با حضور آزمایشگاه ها و سازمان نظارتی استان در دانشگاه اراک برگزار شد.

به گزارش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران، یکی از اهداف شبکه آزمایشگاهی، برقراری و تقویت ارتباطات و همکاری های بین مراکز آزمایشگاهی است. شبکه آزمایشگاهی نیز با برگزاری نشست هایی با حضور مدیران و کارشناسان آزمایشگاه ها، برای تحقق این هدف گام برمی دارد.

 

بر همین اساس، سه شنبه 2 خرداد ماه جاری، نشستی با حضور مدیران آزمایشگاه های استان مرکزی، نمایندگان شبکه آزمایشگاهی و همچنین نمایندگان سازمان نظارتی استان، به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد. در این برنامه، 30 نفر از مدیران آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز آزمایشگاهی خصوصی (شرکت ها) مستقر در شهرهای مختلف استان مرکزی و نمایندگان سازمان غذا و دارو اراک حضور داشتند.

 

نشست مدیران آزمایشگاه های استان مرکزی برگزار شد

 

استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، آموزش کارشناسان و تبادل دانش و تجربه، تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، ارزیابی عملکرد آزمایشگاه ها و اطلاع رسانی رویدادها و توانمندی های آزمایشگاه ها توسط شبکه از جمله مباحث مطرح شده در این برنامه بود. برقراری و تقویت ارتباط بین آزمایشگاه‌های عضو شبکه و همچنین بین آزمایشگاه ها و سازمان های نظارتی و جذب و تشویق آزمایشگاه های سازمان ها برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی از جمله دیگر موارد مطرح در این نشست بود.

 

نشست مدیران آزمایشگاه های استان مرکزی برگزار شد

 

در بخش دوم نشست، حاضرین، از توانمندی های آزمایشگاه های دانشگاه اراک همچون آزمایشگاه‌های XRD و NMR و همچنین آزمایشگاه تحقیقاتی ایزوتوپ های پایدار دانشگاه بازدید کرده و با انواع نمونه های مورد آنالیز و پژوهش های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها آشنا و به بحث و تبادل نظر با کارشناسان آزمایشگاه های مربوطه پرداختند.

 

نشست مدیران آزمایشگاه های استان مرکزی برگزار شد

 

شایان ذکر است چهارشنبه، 3 خرداد ماه جاری نیز نمایندگان شبکه آزمایشگاهی و برخی مراکز عضو، از توانمندی های پارک علم و فناوری استان مرکزی (آزمایشگاه های برد مدار چاپی-برق و الکترونیک، جذب اتمی-کوانتومتر، شیمی - متالورژی و مکانیک)، شرکت صنعتی گام اراک (آزمایشگاه های متالورژی، شیمی و کالیبراسیون) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک (آزمایشگاه های فیزیکوشیمیایی، اکرودیته رازی، آنالیز دستگاهی، میکروبی، محیط زیست و چند آزمایشگاه تحقیقاتی دیگر) بازدید و با فعالیت‌ها و تحقیقات ایشان آشنا شدند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,دانشگاه اراک

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code