رابط شرکت نفت و گاز سرو، با اشاره به این‌که این شرکت به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی کاتالیست برای صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد فعال است،‌ از نقش مهم آزمایش و تست‌های قبل از تولید، در تولید یک محصول کارآمد و کیفی گفت.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نقش ارائه خدمات با کیفیت آزمایشگاهی، از آغاز یک پژوهش تا مرحله تولید محصول نهایی،  بی‌بدیل و اثرگذار است. به‌طوری‌که سهم کیفیت ارائه محصول در بازار و رقابت‌پذیری محصول، در گروی انجام آزمایش‌های دقیق قرار دارد.

مهندس مهدی صادقی، کارشناس برنامه‌ریزی و تولید یکی از شرکت‌های فعال کشور در زمینه پتروشیمی، شاخصه کیفیت را مهم‌ترین ویژگی محصولات برای پابرجا ماندن در عرصه رقابت می‌داند و معتقد است، هر شرکت تولید کننده که برای دست‌یابی به این کیمیای ارزنده،‌ درآمدزایی و رقابت با دیگر تولید کننده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، باید به خدمات و تجهیزات آزمایش و ارزیابی مطلوب دسترسی داشته باشد.

رابط آزمایشگاه تحقیقات شرکت نفت و گاز سرو با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، گفت: «توانمندی در عرضه محصولات در رقابت با شرکت‌های خارجی، میسر نمی‌شود مگر آن‌که محصولات از لحاظ آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی دارای کیفیتی مطلوب باشند.»

صادقی از همکاری شرکت نفت و گاز سرو با صنایع فولاد و پتروشیمی کشور گفت و به این موضوع اشاره کرد که ظرفیت‌های همکاری در صنایعی مثل پتروشیمی، فولاد  و نفت و گاز می‌تواند در سطح منطقه‌ای یا بین‌المللی صورت بگیرد.

 این فعال حوزه نفت و گاز با بیان این‌که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، می‌تواند زمینه‌ساز دسترسی به بسیاری از امکانات آزمایشگاهی برای دسترسی شرکت‌ها به نیاز آزمایش‌های مورد نیازشان باشد، گفت: «بسیاری از آزمایش‌های مورد نیاز شرکت را در آزمایشگاه تحقیقات شرکت سرو انجام می‌دهیم، البته بخشی از آن را نیز به دیگر آزمایشگاه‌های خارج از مجموعه خود محول می‌کنیم. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی می‌تواند ما را در آزمایش‌هایمان به آزمایشگاه مطلوب معرفی کرده یا به‌طور متقابل، آزمایشگاه ما را به دیگر مخاطبان معرفی کند.»

وی با اشاره به ظرفیت بالای شبکه آزمایشگاهی در ارتباط‌بخشیدن به آزمایشگاه‌های گوناگون، صرفه‌جویی مالی به نفع مشتری و آزمایشگاه و کاهش هدررفتن زمان را از مزایای این تعامل سازنده در بستر شبکه آزمایشگاهی خواند.

صادقی با تأکید بر این‌که حمایت‌ها و تسهیل‌گری‌های شبکه آزمایشگاهی نباید به عضویت آزمایشگاه‌ها در سایت شبکه محدود شود، گفت: «شبکه با نشست‌ها و برنامه‌های تعاملی مثل برگزاری نشست‌های معارفه دوره‌ای، ضمن سامان‌دهی بهتر آزمایشگاه‌ها، می‌تواند کیفیت دریافت و ارائه خدمات آزمایشگاهی را بهبود ببخشد.»
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code