سومین جشنواره و نمایشگاه ملی زیست‌فناوری که 31 اردیبهشت‌ماه جاری با هدف توسعه زیست‌فناوری به ویژه در حوزه پژوهش و تحقیقات افتتاح‌شده بود، دوم خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به‌ کار خود پایان داد.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی زیست‌فناوری که 31 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور معاون علمی وفناوری رئیس جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری، با هدف توسعه زیست‌فناوری به ویژه در حوزه پژوهش و تحقیقات افتتاح‌شده بود، دوم خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به‌ کار خود پایان داد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز طی روزهای برگزاری این جشنواره، همگام با کارگروه‌های مختلف ستاد توسعه زیست فناوری، به شرکت‌ها و علاقمندان حاضر در این نمایشگاه معرفی شد.

در این جشنواره، 62 شرکت، مرکز و انجمن علمی شرکت کرده بودند و هشت کارگاه علمی با عناوین مختلف تجاری‌سازی، روند عضویت شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوری، ارائه تسهیلات به شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان، نحوه احراز صلاحیت و استفاده از حمایت‌های قانون دانش‌بنیان، فرآیند اعطای تسهیلات در صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای تسهیلات از طرف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در کشور و برند سازی محصولات زیست‌فناوری نیز برگزار شد. همچنین سه نشست تخصصی با عناوین زیست‌فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، زیست‌فناوری پزشکی و زیست‌فناوری کشاورزی نیز برگزار گردید.

این جشنواره مهم‌ترین رویداد فناورانه کشور در حوزه زیست‌فناوری است که تلاش می‌کند توان علمی و فناوری کشور در حوزه راهبردی زیست‌فناوری را به مخاطبان عرضه کند و گامی مؤثر در جهت هدف‌گذاری کلان ملی برای تحقق کسب سه درصد از سهم بازارهای جهانی زیست‌فناوری در افق چشم‌انداز 1404، بردارد.
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,ستاد توسعه زیست فناوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code