مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران، در بازدید از دستاوردهای آزمایشگاهی برگزیدگان ششمین المپیاد نانو از حمایت‌های ویژه شبکه آزمایشگاهی از برگزیدگان این المپیاد خبر داد.

مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در بازدید از دستاوردهای آزمایشگاهی برگزیدگان ششمین المپیاد نانو از حمایت‌های ویژه شبکه آزمایشگاهی از برگزیدگان این المپیاد خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار باشگاه نانو گفت: «شبکه آزمایشگاهی اعتبارات خدمات آزمایشگاهی را به برگزیدگان المپیاد تخصیص می‌دهد تا بتوانند به صورت رایگان از آزمایشگاه‌های عضو این کشور، خدمات دریافت نمایند».

اعتبار در نظر گرفته‌شده برای هر برگزیده حاضر در دوره 200 هزار تومان است و برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز، به ترتیب 300، 200 و 100 هزار تومان اعتبار بیشتر دریافت می‌کنند.

مهندس نسب ضمن ابراز خوشحالی از سطح بالای علمی دانش‌آموزان برگزیده تاکید کرد: «پتانسیلی که در جریان المپیاد نانو ایجاد شده‌است را باید جهت‌دهی کرده و به حرکت درآورد».

وی با بیان اینکه 10 روز، زمان زیادی برای آموزش همزمان علمی و عملی به دانش آموزان نیست گفت: «خوب است در این بازه زمانی کوتاه، برگزیدگان را بیشتر درگیر فعالیت‌های اجرایی نانو کنیم و آن‌ها را با بحث‌های تجاری‌سازی نانو بیشتر آشنا کنیم؛ شاید بتوان در این راستا مباحث تئوری را قبل از دوره آموزش داد و در دوره بیشتر روی مسائل تجاری‌سازی صنعتی تاکید کرد، مانند بازدید از شرکت‌های تولیدکننده محصولات نانو و مراکز آزمایشگاهی معتبر که شاید دوستان دانشجو هم امکان بازدید از آن‌ها را نداشته باشند.»

شایان ذکر است، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی، از ابتدای تیرماه سال 1393 فعالیت خود را آغاز نموده‌است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code