بر اساس فرایند بررسی عضویت آزمایشگاه‌ها در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این شبکه از بنیاد علوم کاربردی رازی بازدید کرد.

بر اساس فرایند بررسی عضویت آزمایشگاه‌ها در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این شبکه از بنیاد علوم کاربردی رازی بازدید کرد.
در ابتدای جلسه، آقای مهندس بهنام مجیدی قائم مقام مدیرعامل، به معرفی این مرکز تحقیقاتی پرداخت و ضمن ارایه گزارش عملکرد این مرکز، اهداف و برنامه‌های آینده این بنیاد را عنوان کرد.
پس از آن خانم زهره فتاح کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به معرفی این شبکه پرداخت و به سوالات کارشناسان بنیاد در مورد عضویت و خدمات شبکه پاسخ گفت.
در ادامه پروفسور پرویز دوامی مدیر عامل بنیاد رازی (از چهره های ماندگار علوم در ایران) مختصری پیرامون چگونگی مراحل تأسیس، توانمندی و عملکردهای این مرکز تحقیقاتی صحبت کردند و عنوان کردند که بنیاد علوم کاربردی رازی در علوم کاربردی و در زمینه‌های علوم زیستی، علوم نانو، فناوری اطلاعات و علوم شناختی فعالیت دارد و تا کنون تعداد زیادی کارآموز جذب این مرکز شده‌اند.
پرفسور دوامی اظهارداشتند این آزمایشگاه به عنوان مرجع در مؤسسه استاندارد شناخته شده و در این زمینه، استانداردها و تأییدیه‌هایی نظیر موارد زیر را دریافت کرده‌است:
- ثبت نرم افزاری به نام ایشان در سازمان ملل؛
- استفاده از نرم افزار بنیاد علوم کاربردی رازی در طراحی خودرو در اروپا؛
- کسب استاندارد ISO 17025؛
- طراحی قطعه بنز و ... ؛
- کسب جایزه سال 2010 اروپا؛
- کسب مدال طلای سازمان ملل؛
- ساخت قطعه تکنولوژی کامل رینگ؛
- ساخت قطعه ماشین فراری؛
و کسب مقام اول در دنیا از ارائه مقالات.

ایشان همچنین هدف از تأسیس این مرکز تحقیقاتی را اجرایی نمودن ایده‌ها در راستای تولید و ارتقاء محصولات صنعتی دانست و اظهار کرد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت بنیاد علوم کاربردی رازی است.

از جمله تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز می‌توان به دستگاه میکروسکوپ الکترونی گسیل میدانی (FE-SEM)، اسپکتروسکپی نشری (کوانتومتر)، طیف سنج فلورسانس پرتو ایکس (XRF)، طیف سنج مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR-ATR)، تجیزه وزن سنجی حرارتی (TGA)، گرماسنج روبشی تفاضلی (DSC)، جذب اتمی (AAS) و پلاسمای جفت شده القایی (ICP) اشاره کرد.

پس از پایان جلسه بازدیدی نیز از آزمایشگاه‌های بنیاد علوم کاربردی رازی انجام شد.


 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,بنیاد علوم کاربردی رازی,بازدید

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code