جلسه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، در راستای درخواست­ عضویت این مرکز، در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در محل این آزمایشگاه برگزار شد.

جلسه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، در راستای درخواست­ عضویت این مرکز، در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در محل این آزمایشگاه برگزار شد.
خانم دکتر معصومه حسین‌زاده مسئول آزمایشگاه شیمی، در ابتدای جلسه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان، بیشترین فعالیت آزمایشگاه شیمی را در زمینه آنالیز دستگاهی، نانو و گیاهان دارویی عنوان کرد.
سپس خانم مهندس محبوبه رجب­‌زاده کارشناس آزمایشگاه ژنتیک مولکولی، از خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه ژنتیک مولکولی در زمینه بیوتکنولوژی، تنوع ژن بالینی و گیاهی به دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از دانشگاه اشاره نمود.

در پایان جلسه، از آزمایشگاه‌های شیمی تجزیه و ژنتیک مولکولی بازدید به عمل آمد.

آزمایشگاههای شیمی تجزیه و ژنتیک مولکولی در سال 1384 تأسیس شد و فعالیت این دو آزمایشگاه در زمینه‌های نانو فناوری، زیست فناوری، گیاهان دارویی و طب سنتی است. همچنین این دانشگاه در رشته شیمی دارویی و فیتوشیمی (جدا سازی ترکیبات طبیعی از گیاهان دارویی) نیز دانشجو می‌­پذیرد.
برخی از تجهیزات این آزمایشگاه شامل: کروماتوگرافی گازی - طیف سنجی جرمی(GC-MS)، طیف‌سنج جذب اتمی (AAS)، طیف‌سنج مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR)، نورسنج شعله‌ای، پتانسیواستات-گالوانواستات، طیف سنج مرئی فرابنفش (UV-Visible)، انکوباتور و اتوکلاو است.
همچنین، مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک به عنوان آزمایشگاه معتمد با دانشگاه­های آزاد استان مازندران تفاهم نامه همکاری دارد.

هم اکنون این آزمایشگاه، از اعضای آزمایشی این شبکه است.
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو,بازدید

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code